10 хотелиери в района на Разлог учредиха сдружение, Явор Капитанов избран за председател

За пръв път хотелиерите в община Разлог се обединиха в сдружение, целта е да работят заедно за развитието на района и утвърждаването му като целогодишна туристическа и СПА дестинация. До дни сдружението им официално ще бъде вписано в съда под името Хотелиерска асоциация на Разложка долина (ХАРД). 10 са първоначалните учредители – хотелиери от Баня и Разлог, които вече са положили подписите си върху учредителния акт по време на първата работна среща. Още толкова са депозирали желанието си да се включат в асоциацията.

За председател с пълно единодушие е избран Явор Капитанов, собственик на най-големия хотел в Баня – „Хот Спрингс Медикъл и СПА“. Сред учредителите са още местните хотелиери Максим Фатеев, Виталий Золотариов, Николай Юрганчев, Спаска Ярецова, Добромир Делчев, Ивелина Йорданова, Мариана Терзиева  и Елена Рускова-Манова, както и колегата им от Разлог Стоян Стоянов. Новоизбраният председател Явор Капитанов е категоричен, че с общи усилия районът на Разлог ще се превърне в най-желаната дестинация. 

– Г-н Капитанов, Вие и Ваши колеги от бранша поехте инициатива за учредяване на Асоциация на хотелиерите, каква е идеята ви и защо предприехте тази стъпка? 

– Една от причините да учредим асоциация е да подпомагаме методически и практически със съвети и с ноу-хау нашите членове, а също така съвместно чрез асоциацията да участваме в международни туристически изложения и форуми, тъй като това е изключително важно за туризма. Ако не се рекламираш и не покажеш кой си, ако не дадеш на другите да разберат какво можеш, къде си и какво правиш, как ще дойде този, който искаш да дойде? Нещата са свързани, а и няма какво да се лъжем – единственият познат бранд в района – това е Банско. Голям дял в тази дейност очаквам и от община Разлог. Ние сме водили разговори в това отношение за участие на самата община като туристическа дестинация.

Аз съм от София, там съм роден, там съм отраснал, но приемам района на Разлог като мое родно място. Познавам хората, географията и проблемите много по-добре от много местни.

– Очаквате ли да се включат и други Ваши колеги?

– Тук има няколкостотин хотелиери и предполагам, че по-голямата част от тях ще се присъединят, тъй като това е единственият начин, а именно на партньорски начала да контактуваме с община Разлог, както и с държавните органи, когато се разглеждат въпроси, касаещи туризма в целия регион. Всички колеги сме на мнение, че туризмът в община Разлог е най-сериозният приход за общината и най-сериозният поминък. Както е известно, тук няма големи производства, има малки цехове, но те не са двигателят на икономическото развитие. Основният икономически растеж идва от развитието на туризма, и то не само зимният, а целогодишният.

Ние бихме искали да работим оттук нататък с община Разлог партньорски по отношение бъдещето на този бранш и региона като цяло. Има много хора, които искат да инвестират тук, а и колкото по-хубави хотели и ресторанти има в региона, толкова по-добре за всички, защото наистина тогава регионът на Разлог ще се превърне в СПА дестинация.

– Кои ще бъдат приоритетните задачи на асоциацията?

– Първо да ни забележат и да разберат, че вече има нов играч.

– Как ще го постигнете?

– С активна работа. Ще обявим най-напред на държавните органи, че ни има. Говоря не само за местната власт и МТ, но така също и за МЗГ, тъй като този бранш е свързан донякъде и със земеделското министерство. Има ли туризъм, има и производство на храни. На практика туристическият бранш е локомотивът, който ще води напред всички други малки бизнеси в района. Да се очаква тук да се строят големи заводи или някакви мегапроекти, не е оправдано. Трябва да се набляга на развитието на туризма, и то не просто на туризма, а на високия клас туризъм, който ще доведе качествени гости, а няма да доведе само количество.

– Какво имате предвид под качествени туристи?

– Туристи, които търсят по-добър продукт и които са склонни да платят повече.

– Имат ли място според Вас в тази картина малките хотели и къщите за гости, няма ли да се задуши дребният бизнес?

– Няма малко и голямо хотелиерство, има добро и лошо. Една къща за гости може да даде великолепен продукт. Има много хора, които търсят личен комфорт и спокойствие, без шведски маси и излишни помпозности. Много е важно хотелиери и ресторантьори да не очакват само печалба, а да заделят част от нея за реновиране на базата, защото тя се износва.

– Общината приветства ли тази инициатива?

– Аз имах разговори с г-н Герчев и той прие инициативата с въодушевление. Убеден съм, че общината също има нужда от партньор в туризма, който знае как се работи и може да помогне на общинските структури за развитието на туризма. Надявам се от общината да получим подкрепа, не само потупване по рамото. Всички членове бихме желали да получим една сериозна методическа и реална подкрепа. Има различни форми на това. Може да се подобри административното обслужване, инфраструктурата, транспортът, който е един от най-сериозните проблеми в региона. Автобусните линии са много малко, което е голям минус. Без транспорт няма развитие.

Много е важно също всички въпроси, които касаят туризма, да бъдат обсъждани с представители от бранша и да бъдат подлагани на едно обстойно обществено обсъждане, да не се взимат едностранни решения.

ЯНА ЙОРДАНОВА

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *