Важно за всички! Нови правила! Ще има въпроси, за да се изяснява дали да ни пратят линейка

През този месец в Спешната помощ ще бъдат въведени протоколи с въпроси за определяне на спешността на всеки сигнал, подаден на телефон 112. Това съобщи здравният министър Петър Москов във връзка с протеста на спешните медици в София срещу условията на труд и налаганите санкции за работата им, съобщи bulnews.bg.

Според Москов тези въпросници ще улеснят преценката дали е нужно изпращането на линейка. Те ще бъдат въведени тестово, докато бъдат подготвени електронните въпросници. Москов припомни, че министерството работи по проект за обновяване и модернизиране на всички 179 филиала на спешната помощ в страната и предстои обявяването на търгове за оборудване и закупуване на общо 600 линейки, предаде Дарик. На този етап здравният министър не подкрепя въвеждането на санкция за човек, който е подал фалшив сигнал за спешен случай. Здравният министър посочи, че няма лекар във софийска Спешна помощ, чието възнаграждение да е под 2000 лева. „Тоест от финансова гледна точка, вследствие на вече втора година последователни действия, възнагражденията в Спешна помощ се увеличиха рязко“, заяви Москов. От гледна точка на условията на труда и автопарка на Спешна помощ Москов каза, че всичко това е заложено в големия проект, който вече са спечелили за преструктуриране, ремонт и обновяване на центровете за Спешна помощ, на филиалите, на спешните приемни отделения и купуването на 600 нови линейки и това е пред практическия си завършек. Той подчерта, че всяко нещо, записано в концепцията на правителството за развитието на спешната помощ, се изпълнява малко или повече по план, предаде БГНЕС. „Аз знам къде е основният проблем на работещите в Спешната помощ и той е свързан с липсата до този момент на ясен регламент що е то спешност. Възможно ли е на едно дежурство да има 200 или 300 повиквания, голяма част, от които не са свързани с реална спешност? За тази цел с моя заповед са валидирани протоколите за триаж“, заяви здравният министър. Той разясни, че триаж означава определен тип въпросник, в който става ясно на втория или на третия въпрос какъв степен на спешност. „По цвят – червено, жълто, зелено и т.н се одобрява и линейката тръгва със съответната спешност. Тези протоколи ще бъдат въведени в рамките още на този месец тестово. Първо след обучение на работещите вътре и второ ще има транзиторен период до въвеждането на електронната възможност това да бъде електронен протокол“, обясни Москов. Той подчерта, че тези протоколи ще трябва да имат „един транзиторен период” в който и работещите в Спешната помощ да свикнат с този начин и гражданите да бъдат достатъчно сигурни, че новата система реално работи в името на осигуряване на реалната спешност. 

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *