HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan
HP-p1-728×90 Refan

Автокъщите в Благоевград се роят, надминаха по продажби дупнишките

„Автокъщите в Благоевград се умножават, продаваме повече коли от дупнишките автокъщи“, това твърди рекордъорът по продажби на употребявани возила Далибор Кръстов. Той от доста години се занимава с този бизнес и го определя като изключително доходоносен, но само за „вървежните“ автокъщи, които се ползват с високо реноме. Ето какво коментира автодилърът Далибор за продажбите на коли в Благоевград:

„За продажбата на коли може да се говори много. Като цяло този бизнес е доста солиден и дава добри приходи, но всичко зависи от стила на автодилърите, клиентите, с които работят, автомобилите, които внасят, и качеството на обслужването. Лично за мен всеки, който се занимава с този бизнес, трябва да го приема много сериозно,

ОБИКНОВЕНО КОЛЕГИТЕ ОТ БРАНША, КОИТО СЕ ОПЛАКВАТ, ЧЕ НЕ ПРАВЯТ ПРОДАЖБИ, НЕ СЕ РЕАЛИЗИРАТ ПО ПРАВИЛНИЯ НАЧИН

и нещо куца в разбирането и отношението им към всичко това. Моята дейност е крупна, аз съм вносител на коли и посредник, работата ми е да продавам коли на автодилъри, с които сключвам изгодни сделки, заради това много държа на качеството и добрата визия на автомобилите, които внасям. Купувам предимно от Италия, като си плащам солидна сума пари за транспортирането до България. Често пътувам в чужбина „на лов“ за хубави возила и смея да твърдя, че имам доста набито око, знам точно какво търся. За да ми привлече вниманието един автомобил, трябва да е излъскан и с безупречна визия, но най-задълбочено проверявам работата на двигателя и състоянието на другите части, ако всичко е изрядно, пазаря се за цената и купувам. Вложението на лични средства си заслужава, защото само днес продадох 9 коли, които се транспортираха с автовоз до купувача, вчера също имах добри продажби. Знам как да печеля законно от тази работа и съм доволен от крайния резултат. Стремя се да привличам клиентите си с допълнителните услуги, които извършвам за тяхно улеснение – като изваждане на допълнителен ключ на място и транспортиране на автомобилите до посочения адрес. При мен най-много се продават седани, спортни коли и джипове. Най-търсените марки са: „Мерцедес”, БМВ, „Фолксваген Пасат“ и „Тойота”. Въобще японските и немските коли вървят много, тъй като са се доказали на европейските пазари. По-слаби са продажбите на френски коли.

ОТ МОЯ ГЛЕДНА ТОЧКА БЛАГОЕВГРАД НАДМИНА АВТОМОБИЛНАТА МЕКА ДУПНИЦА ПО МЕСЕЧНИ ПРОДАЖБИ, ЗАЩОТО В НАШИЯ ГРАД СЕ ВНАСЯ САМО ПОДБРАНА СТОКА, А ДУПНИЧАНИ КУПУВАТ МАСОВО, КАКВОТО ИМ ПАДНЕ, И ПОСЛЕ УСПЯВАТ ДА СИ ГО ПРОБУТАТ.

Изненадващо е това, че част от моите клиенти са софиянци. Лошото е само, че данъчните ни съдират кожата и ни скъсват от проверки. Щом надушат кои са „вървежните“ автокъщи, засилват интереса си към тях, затова съм много внимателен със задълженията си, не мога да плащам тлъстите глоби към НАП.

А на вечния въпрос въртят ли се километражите, ще отговоря така – аз не продавам на крайния потребител (ползвателя), продавам на автодилърите и поради тази причина не ми се налага да превъртам километражи, защото това не е определящо за моята дейност, но всички продавачи на коли в България въртят километражи, защото иначе кой ще се довери на кола, навъртяла 100 000-200 000 километра. Знаете за прословутите изисквания на българина – автомобилът да изглежда идеално, без козметични забележки, да има всички екстри, да е максимум на 60 000 километра и да е евтин. С тези високи и малко невъзможни критерии се сблъскваме всеки ден, просто няма начин една запазена кола да се продаде много под себестойността й“.

Според мениджъра по автомобилни продажби Борислав Вуковски в автомобилния бизнес няма случайни хора, затова той ще продължи да се развива въпреки занижените стандарти на българина. „Този бизнес е за хора, които могат да оцелеят в месеците, когато има спад на продажбите, и да си позволят да купуват нови попълнения. Харесвам къщите, които изглеждат като автоизложение.

САМО С ПРИВЛЕКАТЕЛЕН АВТОПАРК МОЖЕШ ДА РЕГИСТРИРАШ БУМ НА ПРОДАЖБИТЕ, НО ЗА ТАЗИ ЦЕЛ ВЛОЖЕНИЯТА НАДХВЪРЛЯТ 200 000 ЛЕВА.

Аз обслужвам предимно клиенти с възможности и знам, че в Благоевград има много заможни хора, които не се пазарят, когато нещо е наистина хубаво и си заслужава. Продажбата на коли е свързана с чиста психология, ако умееш да вникнеш в истинските желания на купувача, ще можеш и да му продадеш нещо по-скъпо, така и двете страни ще бъдат удовлетворени. От работата ми в този бранш съм разбрал, че за българина колата е притежание, с което да се „покаже“ в обществото, не я приема само като превозно средство, с което да си върши работа и да стига от точка А до точка Б. Това благоприятства нашата работа, защото всеки отделя повече средства да си купи нещо, с което да демонстрира класа, стил и дори власт“ .

Ситуацията е полюсно различна за собственика на местна автокъща Александър. Разочарован от месечните си продажби, той споделя: „Продажбата на коли никога не е била в толкова критична ситуация, каквато е от 3-4 години. При нас е така, че падне ли нивото на търсенето, пада и нивото на предлагането. Моите клиенти са предимно българи, гърци и македонци. Гърците купуват нашите коли, защото са по-евтини, а македонците са ми редовни клиенти заради новия закон, който забрани вноса на коли, произведени преди повече от 6 години. Медиите в Скопие наскоро съобщиха, че около 9000 автомобила с фалшиви документи са внесени в Македония от началото на годината.

ЗАРАДИ МАКЕДОНЦИТЕ ЦЕНИТЕ ПО АВТОКЪЩИТЕ СЕ ВДИГНАХА ИЗКУСТВЕНО, ВСЕКИ АВТОМОБИЛ ПОСКЪПНА СРЕДНО С 20 НА СТО.

Македонците с двойно гражданство купуват по-стари коли от мен и ги регистрират с БГ номера. Номерът е, че като купуват от България, спестяват транспортни разходи и пари за нови коли, които са доста скъпи.

От 5 години насам има една разочароваща тенденция – българите търсят запазени автомобили, не по-скъпи от 2000 лева, като изискванията са климатикът да работи перфектно, гумите да са запазени и да има малък разход на гориво, а гърците и македонците са склонни да дават по 3000-4000 евро за кола втора ръка. Безспорен факт е, че ние не сме си понижили изискванията, а финансовите възможности. Клиентите ми рядко са млади хора, повечето са на средна и над средната възраст, такива, които успяват да изкарат някой лев странично, младите карат това, което им купят родителите им. Купуват се предимно дизелови коли, но ако трябва да конкретизирам – гърците и македонците търсят дизел, а българинът държи на бензина, защото след това си купува газова уредба, която също върви между 1000-2000 лева в зависимост от модела. Особено с газовия инжекцион разходите се редуцират, а автомобилът остава „пъргав“ и бърз. При мен вървят най-много колите по стандарт Евро 4.

Моята политика на предлагане е съобразена с икономическата криза, която се задълбочава, затова цените ми са от 2000 до 5000 лева, предлагам автомобили за всеки джоб и стандарт, но луксозни нямам, защото трябва да вложа много собствени средства за закупуването им, а после много трудно се продават. Вчера продадох за 2200 лева една кола, която ми струва 1800 лева, и почти винаги се получава така. Вие преценете дали си заслужава да си автодилър на днешно време. С други думи, аз си избивам вложенията, но печалбите са незначителни.

На запад собствениците на автокъщи не продават колите директно, имат си работници, които работят с клиентите, това е правило в бранша, защото шефът трябва да поддържа реномето на бизнесмен, за да има респект в тази гилдия. И на мен ми се иска да покривам високите стандарти, но няма как да стане, защото месечните ми печалби са плачевни, а ако си позволя да наема работник, ще трябва да му плащам поне 600-700 лв. стартова заплата, а с бонусите може да стигне и до 1000 лева. За да си позволя това, на месец трябва да продавам поне по 10 коли нисък или среден клас. Купувам колите на добри цени от Италия, но често те са с козметични забележки и се налага да се пребоядисват и пастират, което ми струва по 80 лева на елемент, а всеки автомобил има по 12-14 елемента, направете сметка колко разход имам.

ВЪРТЕНЕТО НА КИЛОМЕТРАЖИТЕ Е СТАР ТРИК, КОЙТО Е АКТУАЛЕН И ДНЕС, НО ГО ПРАВЯТ КРУПНИТЕ АВТОДИЛЪРИ.

Преди време километражите бяха механични, на колелца, и беше лесно да се разглобяват, но днес всяка кола е с електроника и за да завъртиш километража, трябва да се разглоби цялото табло, след което започва да дава дефекти и отклонения. Освен това тази процедура е скъпа и лично аз не мога да си я позволя. Хората, които продават скъпи коли, превъртат километражите на 100%.

За спада на нашите продажби има и друг виновник – автоджамбазите. Те често печелят повече от оторизираните автодилъри, защото крадат скъпи коли – от 20 000 до 200 000 лева, и се обогатяват от продажбата им без никакво вложение. По-луксозните продават веднага на купувачите мераклии на краденото, които купуват на безценица. По-употребяваните, които струват по 20-30 хиляди, продават по автоморгите, които ги разглобяват на части, от тях автоджамбазите получават по 1500 лева на ръка за всеки автомобил. Техните банди задигат средно по 10-15 автомобила на месец. А за нас правилата са много стриктни, трябва да сме регистрирани по ДДС и да сме регистрирани като дилъри. Данъците, които плащаме, са високи, да не говорим, че почти всеки месец ни правят проверки, повече ни дебнат от дупнишките автокъщи”.

 

 

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *