Refan-728×90-July-2019

12 храни, които ще ви помогнат да преживеете сезона на грипa и настинките

Второто най-лошо нещо след втрисането, когато сте с настинка или грип, е да загубите апетита си.

Тъй като настинката и грипът са причинени от вируси, храните с антивирусни свойства могат да ускорят възстановяването или да се преборят с тези вируси на първо място.

Вижте 12-те най-добри храни при настинка или грип, които трябва да поставите в пазарската си количка, за да оцелеете през този сезон.

1. Пилешка супа
Има си причина майка ви винаги да ви носи пилешка супа при първите признаци на подсмърчане. Пилешката супа не само осигурява течностите, необходими за борба с вирусите, но също така намалява възпалението, което задейства симптомите и води до усложнения.

2. Цитрусови плодове
Витамин С, най-чест съдържащ се в цитрусовите плодове, е антиоксидант, който може да намали симптомите на настинка. Набавете си витамин С от хранителни добавки или от богатите на витамини цитрусови плодове, червени чушки, броколи, брюкселско зеле, мускатна тиква, папая, сладки картофи и домати.

3. Чесън, лук и праз
Може да се опитате тази тройна комбинация, за да предотвратите разпространението на микроби и да си помогнете в борбата с простудата. Тези храни от отдавна са почитани, заради способността им да прочистят тялото от нашественици.


4. Джинджифил

Джинджифилът съдържа химикали, наречени сесквитерпени, които са насочени конкретно към риновирусите, най-често срещаното семейство на простудни вируси, както и вещества, които потискат кашлицата. Освен това той съдържа противовъзпалителни гингероли, които могат да се борят с инфекцията.

5. Пчелен мед
Медът често се рекламира като лек за всичко – от изгаряния до порязвания и ожулвания. Тъй като покрива гърлото, пчелният мед е чудесно средство за лечение на болки в гърлото при настинка и грип. Естествените му антиоксидантни и антимикробни свойства помагат в борбата с инфекциите от вируси, бактерии и гъбички.

6. Кефир
Кефирът е богат на пробиотици, които укрепват имунната система. С по-високо съдържание на протеин, в сравнение с киселото и прясното мляко, той също регулира храносмилането, като дава възможност на тялото да използва всички хранителни вещества, които консумирате.

7. Храни, богати на селен
28 г бразилски орехи съдържат много повече селен от препоръчителната дневна стойност за този минерал, спомагащ повишаването на имунитета. Наличието на достатъчно селен в тялото увеличава производството на цитокини, които помагат за премахване на грипния вирус.


8. Червено вино

Ресвератролът и полифенолите в червеното вино действат по същия начин, както полезните бактерии в киселото мляко. Когато настинка и грипа навлизат в организма започват да се размножават, а тези съединения пречат това да се случи.

9. Гъби
Гъбите имат антивирусни свойства, благодарение на високото им съдържание на витамин D. Те произвеждат цитокини, клетъчни протеини, които помагат в борбата с инфекциите. Техните полизахариди са друг клас съединения, които повишават имунитета.

10. Въглехидрати
Приемът на въглехидрати, докато тренирате, спомага за противодействието на имунната дисфункция и имунните възпалителни реакции, дължащи се на стресовите хормони, освободени по време на тежките упражнения. Тези въглехидрати помагат на тялото ви да бъде силно.

11. Мазна риба
Съдържанието на витамин D в мазната риба помага да се поддържат оптимални нива в кръвта, когато тялото не преобразува голяма част от витамина от слънчевата светлина. Бонус е, че запасяването с витамин D може да помогне в борбата с някои видове рак, укрепване на костите и подпомагане на загубата на телесно тегло.

12. Храни, богати на цинк
Поради високото си съдържание на цинк, агнешкото месо е силен претендент за храна, която помага в борбата с простудата. Установено е, че консумацията на цинк в началото на настинката я съкращава с един ден, а ежедневната консумация намалява тежестта на симптомите.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *