3 лесни начина за облекчаване на симптомите от преяждане

Всички, които са яли или тепърва ще преяждат през празничните дни трябва да се справят с неприятното усещане за подуване след това. За щастие има някои доста добри съвети за преодоляването на това чувство.

Празница и разбира се това е съпроводено с обилни трапези. Не празнуваме веднъж годишно, така че може все пак да се оттегляте от време на време от масата. Въпреки това някой път не можем да преценим и освен че се чувстваме препълнени, можем да предизвикаме и метеоризъм. Това не е причина да се паникьосвате, защото има истински трикове и домашни средства.

Предлагаме ви топ 3 на домашните лекове:

Кимион

Кимионът съдържа разнообразни вещества, подпомагащи храносмилането, и множество етерични масла. Чудодейната съставка се нарича карвон и може може да бъде открита още в копъра, джинджифила и ментата. Карвонът действа не само успояващо на стомаха, но и има храносмилателен и антибактериален ефект.

В допълнение съствките на кимиона подпомагат функцията на жлъчката и черния дроб, което също облекчава подутия корем.

Сода бикарбонат

Старият домашен лек – сода за хляб, е чудодеен за облекчване на симптомите при преяждане, като успокоява подутия корем и неутрализира стомашните киселини, а освен това помага и при гадене.

Най-добре е да разтворите 1 чаена лъжичка в 200 мл хладка вода. Може да има кратък период на оригване, след като го погълнете, но този страничен ефект е свързан с неутрализирането на излишните стомашни киселини.

Топлина

Може би най-старото и най-обикновено средство за облекчаване на подутия корем е добрата стара бутилка с топла вода. Топлината има успокояващ и спазмолитичен ефект върху храносмилателния тракт и осигурява бързо, надеждно и най-вече приятно облекчение.

Алтернатива на бутилката с топла вода е кърпа, напоена с топла вода и поствена в найлонова торбичка. Ако не ви се нрави да налагате тялото си с каквото и да било, може да заложите на вътрешно загряване с чай от лайка или копър.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *