3 случая, в които не трябва да пиете вода

“Пийте повече вода” – вечната препоръка на лекари и диетолози. Има ли случаи обаче, когато трябва да се въздържате да пиете вода? Ето няколко такива:

Когато вече сте пили твърде много
Малцина са хората, на които се случва да прекалят с вода. Но има и такива. Твърде големите количества вода не са полезни и може да се стигне до така наречената водна интоксикация.
Не бива да пиете много вода за кратко време, защото се нарушава балансът на минерали в тялото ви. 

След обилно хранене
Пиенето на вода по време на хранене или веднага след като сте се наяли забавя храносмилането. Последствията са подуване и отпадналост. Изчакайте поне 20-30 минути след хранене, преди да изпиете чаша вода. Дайте време на тялото си да обработи храната. В идеалния случай е препоръчително течности да се пият преди хранене.

Имали сте дълга и интензивна тренировка
Не казваме, че пиенето на вода по време на тренировка не се препоръчва, но физическата активност и потенето водят до загуба на електролити. Тях няма как да си набавите с водата. Всъщност пиенето на обикновена вода само може да повиши загубата. Препоръчително е да пиете специални напитки с електролити. Ако пък не сте им почитател, има храни, които ще ви ги доставят – банани, домати, портокали, сушени сливи, авокадо, ядки, риба и морски дарове.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *