30-те най-евтини нови коли в България за 2025 година

Преди шест години у нас имаше 12 модела автомобили под 20 000 лева. Сега има само два под 30 000 лева, и то едва. Но думата „евтини“ все повече звучи като подигравка: дори най-достъпният и скромен автомобил за 2025 г. струва повече, отколкото струваше добре оборудван Volkswagen Golf преди десетилетие.

От една страна, колите постоянно поскъпват, не на последно място и заради периодичното добавяне на ново задължително оборудване от чиновниците в Брюксел. От друга, много от достъпните в миналото модели просто изчезнаха от пазара, защото не носят достатъчно големи печалби. В сравнение с миналогодишния Топ 30 вече ги няма Volkswagen Up!, Suzuki Ignis, Opel Crossland, а съвсем скоро – и Mazda 2, пише аutomedia.bg.

Ето и списъка с най-евтините нови коли у нас според публикуваните от вносителите ценови листи леки автомобили:

1. DACIA SANDERO – 28 790 лева

Най-базовото и евтино ниво на Sandero не се предлага у нас поради липса на търсене. Посочената цена е за второто ниво – Essential, с еднолитров трицилиндров мотор, 90 конски сили мощност и серийно оборудване, което включва всички задължителни вече електронни асистенти, парктроник отзад, автоматични светлини и чистачки, и мултимедия с bluetooth, но без собствен екран. 500 лева отгоре ще ви дадат кола със същия мотор, но с фабрична газова уредба и мощност 100 конски сили.

2. DACIA LOGAN – 29 590 лева

Цена за ниво Essential, с климатик, заден парктроник и bluetooth, но без отделен екран за мултимедията – вместо него има поставка за смартфон и съответното мобилно приложение. Двигателят е бензинов, с 3 цилиндъра и 1 литър обем, и развива 90 конски сили.

За разлика от иначе почти идентичното Sandero, Logan предлага и версия с автоматични скорости (CVT), но там стартовата цена е вече 34,290 лева.

3. MAZDA 2 – 30 990 лева

Eдна от най-приятните като управление машини в своя сегмент всъщност вече приключи с производството за Европа, и занапред Mazda ще предлага само хибрида, който е просто Toyota Yaris с леко променен фасон. Но българският вносител има няколко последни бройки от истинската „двойка“. Тук няма еднолитрови мотори – дори базовата версия ползва 1.5-литров агрегат с атмосферно пълнене и четири цилиндъра (75 к.с.).

4. TOYOTA AYGO X – 31 340 лева

Допреди четири години старото Aygo бе между най-достъпните коли у нас. После смени поколението, добави буквата Х в името си, и увеличи цената си с над 10 хилядарки. Междувременно обаче всички останали също поскъпнаха, така че Aygo сега се връща там, където беше – в Топ 5.

Най-достъпната Toyota има еднолитров мотор със скромните 72 конски сили, ръчни скорости, стоманени джанти и бял цвят. Ускорението до 100 км/ч. отнема 14.9 секунди. Оборудването включва мултимедия с bluetooth, USB C, кожен волан, камера за заден ход.

5. HYUNDAI i10 – 31 900 лева

Най-малкият Hyundai има Business версия, очевидно фокусирана върху разносвачите на пица. Тя ползва еднолитров мотор с 63 коня и ръчни скорости, 14-цолови стоманени джанти, електрически стъкла само отпред, климатик, мултимедия с 8-инчов екран. За 34 900 можете да имате същата кола с 5-степенен автоматик.

6. FIAT PANDA – 32 358 лева

Италианската класика също е с неясно бъдеще покрай плановете на Stellantis за изцяло нова Grande Panda. Но поне засега Panda се предлага в България. Задвижва се от мека хибридна система с еднолитров мотор, 70 коня мощност и 6-степенна ръчна трансмисия.

Серийното оборудване включва 14-цолови стоманени джанти, климатик, подготовка за радио.

7. CITROEN C3 – 32 796 лева

Най-популярният модел между рент-а-кар компаниите в България смени поколенията и рязко подобри дизайна, но не е поскъпнал драстично – поне засега.

Посочената цена е за базовия модел с трицилиндров турбомотор и 100 конски сили, с ръчни скорости и с ниво на оборудване YOU (включващо климатик, Head Up дисплей, автоматични LED светлини и паркинг сензори отзад).

8. KIA PICANTO – 32 490 лева

Дребосъкът на Kiа получи ново поколение, докато повечето конкуренти в най-малкия сегмент изчезнаха в последните две години. Базовото Picanto е с еднолитров мотор, 63 коня и ръчни скорости. По традиция оборудването е щедро: климатик, електрически стъкла и отзад, круиз контрол, автоматични светлини, мултимедия с 8-инчов дисплей и навигация, безжични Android Auto и CarPlay, парктроник и камера за заден ход, електрически огледала, алуминиеви джанти.

За хиляда лева отгоре можете да имате колата с четирицилиндров 1.2-литров мотор и 79 коня, а срещу 36 960 лева ще ви я дадат и с автоматик.

9. FIAT 500 – 32 975 лева

Eлегантният 500 е технологичен близнак на Panda и идва със същия еднолитров мотор с мека хибридна система и мощност 70 конски сили. В базовото ниво е със стоманени джанти, климатик, електрически стъкла, радио с блутуут връзка. Пакетът Dolcevita за около 4000 лева добавя всички глезотии, които правят живота приятен.

10. SKODA FABIA – 33 420 лева

Разликата в цената на Fabia в последната година преди Covid и днес е почти 12,500 лева. Най-достъпният вариант днес е с бензинов трицилиндров мотор с 80 коня и ръчни скорости, в ниво на оборудване Comfort. В него има климатик с ръчно управление, мултимедия с 8-инчов дисплей, сензори за паркиране отзад, подлакътник за шофьора, 15-цолови стоманени джанти.

11. SEAT IBIZA – 34 400 лева

Испанското супермини е поскъпнало с почти 3500 лева в сравнение с януари 2023. Основната причина е, че базовият двигател с атмосферно пълнене отпадна от гамата и сега стартовото ниво е с 1.0 TSI с турбо и 95 коня, в комбинация с 5-степенна ръчна трансмисия. Има мултифункционален волан, електрически огледала, климатик, 8.2-инчов сензорен дисплей на мултимедията с 6 тонколони, USB-C, безжична интеграция на Android Auto и Apple CarPlay.

12. SUZUKI SWIFT – 34 490 лева

Новото поколение на Swift стартира по ценова листа от 36 990 лева, но отстъпката от 2000 лева е обявена официално от вносителя на сайта му. Най-съществената промяна в новата генерация е двигателят – със същия обем от 1.2 литра и същата мощност от 82 коня, но с 3 цилиндъра вместо с четири.

Базовото ниво GL е доста богато: камера за заден ход, паркинг сензори, аларма с имобилайзер, климатик, мултимедия с 9-инчов екран, безжични Android Auto и Apple CarPlay, навигация, LED светлини. За 42,990 лева можете да имате Swift и с автоматик. Освен това, единствен в своя клас, този модел още предлага и задвижване на четирите колела – от 39,990 лева.

13. OPEL CORSA – 35 110 лева

Eдин от малкото автомобили в класацията, които още не са поскъпнали чувствително спрямо миналата година – само със 145 лева. Базовият двитател е 1.2 PureTech със 75 коня мощност и 5-степенна ръчна трансмисия. В ниво Edition има 10-инчов дисплей на мултимедията, която поддържа Android Auto и CarPlay, аудиосистема с 6 говорителя, климатик, 16-цолови стоманени джанти.

14. CITROEN C3 AIRCROSS – 35 233 лева

Кросоувър версията на С3 също получава ефектен нов дизайн за 2025, но, противно на очакванията ви, всъщност става доста по-достъпен от миналата година. През януари 2023 най-евтиният вариант на стария модел бе с 8,000 лева по-скъп. Сега базовата кола е с 1.2-литров бензинов мотор със 100 коня мощност, с хедъп дисплей, климатик, USB, автоматични светлини, паркинг сензори отзад и със стоманени джанти (16 цола) с декоративни тасове.

15. HYUNDAI i20 – 36 500 лева

Допреди десетилетие В-сегментът господстваше в Европа. Сега оредява от година на година. Hyundai обаче засега държи на i20. Базовата кола е с четирицилиндров 1.2 бензин, 79 коня и 5-степенни ръчни скорости. Две хилядарки отгоре дават еднолитров турбомотор със 100 коня. Още две заменят ръчката със 7-степенен автомат с двоен съединител.

Базовата кола е 15-цолови стоманени джанти, кожен волан, климатик, 10-инчова мултимедия, аудиосистема с 4 говорителя.

16. DACIA JOGGER – 36 590 лева

Базовата кола е с 5 места, с бензинов турбомотор Tce 110 с 6-степенна ръчна трансмисия и 110 коня максимална мощност, в ниво на оборудване Essential, което ви дава система за разпознаване на знаците, за автоматично спиране, круиз контрол и ограничител на скоростта, дистанционно централно заключване, климатик, заден парктроник, автоматични светлини и чистачки – но само предните стъкла са електрически, а мултимедията е без собствен екран и ползва смартфона ви. За Jogger със 7 места най-ниската възможна цена е 36 790 лева. Най-мощният хибрид със 140 коня започва над 50 000 лева.

17. PEUGEOT 208 – 36 761 лева

Засега няма промяна в цената от края на 2023 година – но пък тя е с над 11 хилядарки над онази в края на 2020. Стартовата версия е с трицилиндров бензинов мотор със 100 коня мощност, с 6-степенна ръчна трансмисия и в ниво на оборудване Style (LED светлини, подгряване на предните седалки, 10-инчов екран на мултимедията, 16-цолови стоманени джанти, климатик).

18. SKODA SCALA – 36 850 лева

От Skoda определят Scala като автомобил от С-сегмента (нищо, че е на платформата на VW Polo). Като размери действително отговаря на по-горния сегмент, така че спокойно може да го обявим за най-евтиния компактен хечбек на българския пазар. Базовата кола е с еднолитров бензинов турбомотор с 95 коня и 5-степенна ръчна трансмисия. Има климатик, LED светлини, електрически стъкла отпред, електрически огледала, мултимедия с 6.5-инчов сензорен дисплей и два USB-C порта.

19. MITSUBISHI COLT – 36 990 лева

„Новият Colt“ всъщност не е никакъв Colt, а Renault Clio със сменена емблема и малко странна предна решетка. Любопитното е, че японската версия е малко по-евтина от френската, но за компенсация има и по-ниска мощност – само 67 коня от трицилиндровия си мотор, вместо 90, колкото е при базовото Clio. Оборудването е прилично, с климатик, мултимедия, безжични Android Auto и Apple Car Play, автоматични чистачки и светлини.

20. RENAULT CLIO – 37 190 лева

Няма и седем години от времето, когато Clio можеше да се купи под 20 000 лева. Днес най-базовата кола струва почти двойно, като има трицилиндров мотор с 90 коня, 6-степенна ръчна трансмисия и 16-цолови стоманени джанти. Серийното оборудване включва круиз контрол, климатик, дигитални прибори, паркинг сензори отзад, 7-инчов екран на мултимедията. Доплащане от 1100 лева ще ви даде и автоматик – или по-точно, безстепенен вариатор. В гамата все още има и дизел, който започва от 40 490 лева.

21. KIA STONIC – 37 990 лева

Малкото кросоувърче на корейците вече е към края на моделния си живот, което води и до относително атрактивни цени. Базовата версия е с четирицилиндров 1.2 бензин, 79 коня и 5-степенна ръчна трансмисия. За около три хиляди лева повече можете да имате 1.0 турбо със 100 коня.

Даже стартовият вариант има доста оборудване: климатик, кожен волан, автоматични светлини и чистачки, круиз конторл (вече задължителен за всички), навигация с 8-инчов дисплей, парктроник и камера за заден ход, 16-цолови лети джанти, рейки на покрива.

22. MITSUBISHI SPACE STAR – 37 990 лева

В един момент това бе най-евтината нова кола в България, но в последните две години и тя поскъпна осезаемо. Посочената цена е за автомобил с 1.2-литров бензинов двигател, 71 конски сили и ръчни скорости (2000 лева отгоре ще ви дадат CVT автоматик). Стартовото ниво предлага климатик, круиз контрол, отопление на предните седалки, електрическо регулиране на фаровете, мултимедия с блутуут.

23. SKODA KAMIQ – 39 480 лева

Най-малкият кросоувър на Skoda e поскъпнал с повече от 3000 лева спрямо началото на 2024 – но междувременно получи фейслифт. Базовото ниво е с еднолитров турбобензин с 95 конски сили и 5-степенни ръчни скорости. Оборудването включва климатик, LED светлини, мултимедия с увеличен екран (от 6.5 до 8.2 инча), 16-цолови стоманени джанти, рейки на покрива, подлакътник отпред.

24. HYUNDAI BAYON – 39 500 лева

Най-достъпният корейски кросоувър в базовата си версия има 1.2-литров мотор със 79 коня и ръчна трансмисия с 5 степени. Около 3000 лева допълнително заменят този агрегат с 1.0 турбо със 100 коня.

Стартовият вариант е със стоманени джанти, текстилна тапицерия, климатик, електрически огледала с подгряване, допълнителен отоплител за салона, мултимедия с 10-инчов дисплей.

25. DACIA DUSTER – 39 590 лева

Duster смени поколенията това лято и добави доста удобства – но на съответната цена. Някога стартовата цена бе малко над 20 000 лева – сега е почти 40 000, за ниво Essential с еднолитров бензинов мотор и фабрична газова уредба (100 к.с.). Серийното оборудване включва климатик, задни паркинг сензори, системи за разпознаване на знаците, аварийно спиране и поддържане на лентата. Джантите са стоманени, 16 цола. За кола със задвижване на четирите колела ще ви трябват обаче още почти 10 хилядарки. Хибридната версия със 140 коня вдига летвата до над 50 000 лева.

26. FIAT TIPO – 39 715 лева

За разлика от легендарния Tipo от 80-те, съвременният Tipo бе разработен за Турция (където се произвежда), Близкия изток и Централна Азия. Най-достъпната му версия в България за момента е седанът с 1.6-литров дизелов двигател и 130 конски сили, в спартанското Entry ниво на оборудване. Хечбекът започна от 42 770 лева с еднолитров бензинов мотор и 100 коня.

27. DFSK GLORY 500 – 39 990 лева

Почти 4.4-метров кросоувър на китайската компания DFSK, която е собственост на Seres. Задвижва се от 1.5-литров бензинов мотор със 113 коня мощност и вариаторна автоматична трансмисия (CVT). Оборудването е щедро: панорамен отварящ се покрив, кожен салон, сензори и камера за заден ход, мултимедия със 7-инчов дисплей. Посочената цена е промоционална, намалена от 41 900 лева.

28. RENAULT MEGANE SEDAN – 39 990 лева

Класическият хечбек Megane слезе завинаги от световната сцена през изминалата година. Но в производство (в Турция) все още остава седанът. Посочената цена обаче е за лимитирани бройки, произведени през 2024 (с бензинов мотор, 140 коня мощност, 6-степенна ръчна трансмисия и оборудване, което включва 16-цолови алуминиеви джанти, климатроник с две зони, круиз контрол, паркинг сензор отзад и дори отопление на предните седалки).

След изчерпването на лимитираната серия, остава ниво на оборудване Techno, започващо от 50 190 лева за бензин и 56 190 лева за dCi дизел.

29. TOYOTA COROLLA – 40 138 лева

Точната цена е 40 137 лева и 50 стотинки (вносителят явно смята, че стотинките са от значение) и е за седана Corolla, който се прави в Турция. Цената обаче включва 5% отстъпка, която изтича на 8 януари 2025.

За тези пари получавате 1.5-литров бензинов двигател със 125 коня и ръчни скорости, бял цвят, стоманени джанти, 8-инчова мултимедия с bluetooth.

За още 7000 лева можете да имате седана с безстепенен автоматик.

Хечбекът Corolla започва от 49 352 лева.

30. SEAT ARONA – 41 470 лева

Малкият кросоувър на Seat всъщност е поевтинял за последната година, макар и символично (с 240 лева). Посочената цена е за кола с еднолитров турбомотор, 95 коня мощност и ръчни скорости. Има климатик, електрически стъкла отпред и отзад, мултимедия с 8.2-инчов дисплей, заден парктроник.



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *