4 начина да предотвратите стреса

Често ни се случва да усещаме паника и първи признаци на сериозен стрес. Събуждаме се нервни, оплакваме се от различни болежки и сме раздразнени, дори без причина. Главоболието ни преследва, а умът ни започва да търси най-бързата форма на облекчение.

Не е изненадващо, че първите симптоми на стреса са предизвикани от работата, парите или здравето ни. Въпросът обаче е, можем ли да се справим с първите симптоми и да се предпазим от истински стресовите ситуации. Ето няколко полезни съвета:

1. Забелязвайте всеки признак

Вие сами знаете кое ви е неприятно и в какви ситуации започвате да се напрягате. Не игнорирайте собствените си признаци, а се вслушайте в тялото си. Полезно е да си отбележите нещата, които ви изкарват извън релси и да стоите надалеч от тях. Потърсете решения за тези, които ви се случват всекидневно и няма как да им избягате. Застанете лице в лице с фактите и обмислете как да се справите занапред.

2. Отделяйте време за кратък сън

Липсата на сън може тотално да ви срине. Понякога просто трябва да върнете баланса в ежедневието си. Мозъкът ви не мисли “трезво”, когато му липсва сън, и няма да ви помогне да вземете правилните решения. Взимайки си 20-минутна дрямка, ще се освежите и ще опресните мислите си. Освен това ще подобри и здравето ви, тъй като липсата на сън възпрепятства нормалното психическо състояние и повишава нивата на холестерола.

3. Намерете някой като вас

Срещнете се с приятелка, която също е под постоянно напрежение и се чуди как да се измъкне. Така ще споделите една на друга и ще си помогнете взаимно. Невинаги е нужно срещу вас да стои терапевт. Понякога добър и разбиращ приятел е всичко, което ви трябва. Също така може заедно да си вземете почивка от ежедневието като заминете за 1-2 дни надалеч. Ако сте сами, можете да се откъснете от мрачните мисли с книга или интересен филм, които да ви пренесат другаде.

4. Отървете се от вредните си навици

През уикенда си почивате в леглото и гледате сериали, а после се тревожите за несвършените задачи? Направете си списък какво да НЕ правите. Запишете всичко, което ви разсейва и си поставете лимити за “безхаберие”. Навиците са нещо, което сложно се превъзмогва, така че поставете бележката на видно място и си напомняйте, че за всичко си има време. Не ставайте причина за собствения си стрес и не позволявайте той да ви завладее.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *