4 училища в Пиринско разкриха допълнителни щатове за ресурсни учители

В 8 СУ – Благоевград назначиха млада психоложка без опит, в 6 СУ привлякоха специалист с докторска степен 

Училища в Пиринско разкриха допълнителни щатове за ресурсни учители, за да обезпечат предоставянето на допълнителна подкрепа за личностно развитие на ученици.

Както „Струма” писа, на съвещанието на РУО експерти с директори на училищата в Пиринско, проведено малко преди началото на учебната година, бе съобщена притеснителната статистика, че на територията на областта се обучават 745 ученици със специални образователни потребности /СОП/, а като се прибавят и центровете /ЦСОП/ с към 240 деца и в ДГ с над 200, то броят на децата, нуждаещи се от допълнителна подкрепа, е над 1000. На фона на това  по училищата в областта, които са 117 на брой, са назначени 155 педагогически и непедагогически специалисти за работа с ученици със специални образователни потребности. От тях 47 са ресурсни учители, 31 психолози, 29 логопеди, 40 педагогически съветници, 8 помощник на учителя.

„Това като бройка е страшно недостатъчно. Независимо дали искате, или не, един специалист няма как да работи с повече от 12 деца със СОП“, заяви старши експертът по приобщаващо образование в РУО Цветана Атанасова.

„Тенденцията е децата със СОП да се увеличават. Но всички сме длъжни да се съобразим и тези деца трябва по един или друг начин да бъдат обгрижени, обучени и да присъстват във вашето училище“, каза на директорите Цв. Атанасова.

Дни след съвещанието четири училища обявиха работни места за ресурсни учители.

Половин щат бе разкрит в благоевградското 8 СУ.  Директорът Сергей Биров коментира, че в училището се обучават 18 ученици със СОП. Старши ресурсният учител Катя Мавродиева сформира група с 12 от тях, а за да спазят изискванията, се назначава още един ресурсен учител на ½ щат, който да работи с другите 6 ученици. Така екипът на 8 СУ за оказване на допълнителна подкрепа вече включва 2-ма ресурсни учители, логопед и педагогически съветник.

„За мястото имаше 7 кандидати. В този смисъл, бих казал, че няма глад за ресурсни учители, още повече че Югозaпадният университет подготвя такива кадри. Решихме да дадем шанс на млад човек без опит и стаж”, сподели директорът на 8 СУ и представи новозначения ресурен учител Кремена Маркова- Крумова. Тя е отличник на Философския факултет на ЮЗУ „ Н. Рилски“, където завършва бакалавърска степен по психилогия и магистърска по юридическа психология. Преминала е и през много допълнителни обучения и квалификации, в това число и в областта на специалната педагогика, каквато и магистратура възнамерява да учи.

„За мен мотив са не парите, а и, честно казано, не знам каква е заплатата на ресурсен учител. Определящото и водещото са възможността да натрупам опит и да изявя себе си“, призна К. Маркова, която бе въведена в работата от старши ресурсния учител К. Мавродиева.

Че за разкриващия се ½ щат е имало 6-има кандидати, каза директорът на СУ „Иван Вазов“ в квартал „Струмско“ Методи Андонов. Там също се обучават 18 ученици със СОП и екипът вече е от двама ресурсни учители, логопед и психолог.

„Повече от подалите документи бяха със специалност „Психология“. Причината малко ресурсни учители да кандидатстват е, че в детските градини се назначават по проекти такива специалисти“, коментира М. Андонов. Новото попълнение в екипа на СУ „Иван Вазов“ е Райна Стойчева – доктор по специална педагогика в Югозападния университет. Любопитното е, че тя започва кариерата си като хоноруван преподавател във Факултета по педагогика, а след това постъпва в ДГ 11 „Здравец“, където е назначена по проект. По това време й и се обаждат от ЮЗУ с предложение да постъпи на щат. „Аз обаче вече бях навлязла в работата в детската градина и отказах, още повече че като се посветя на нещо, се отдавам докрай“, призна д-р Стойчева.

„Просто съм влюбена в професията си и не я приемам чисто като работа, а като един взаимен процес на изслушване, общуване, на учене“, заключи тя.

Цял щат е разкрит в петричкото СУ „Антон Попов“, където екипът вече наброява двама ресурсни учители, логопед, психолог и педагогически съветник.

„Разкрихме мястото именно заради изискването, че един ресурсен учител не може да сформира група с повече от 12 ученици. Не сме имали проблеми с назначението, тъй като няма глад за такива кадри и кандидатите бяха 10“, сподели директорът Александър Главчев и изрази надежда, че останалите училища също  ще последват примера им и ще разкрият щатове за ресурсни учители и като цяло за специалисти, които да оказват допълнителна подкрепа на ученици.

СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА

 С. Биров

 М. Андонов

Ал. Главчев

1. Младата психоложка Кремена Маркова-Крумова заедно с ментора си К. Мавродиева в ресурсния кабинет на 8 СУ.

2. Д-р Райна Стойчева

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *