5 съвета как да се грижим за организма при карантината

Заради пандемията от коронавирус, прекарваме повече време вкъщи и трябва да се пазим от заразяване. Няма как да ходим често на фитнес или културни събития, не можем да се разхождаме прекалено дълго в парковете, но има някои неща, които можем да направим вкъщи, за да поддържаме доброто си здравословно състояние. Ето кои са те, според британския “Cosmopolitan”.

Набавяйте си витамин D

Когато пече слънце, уверете се, че прекарвате поне 15 минути навън, съветва д-р Шахзади Харпър. Този витамин подобрява настроението, както и функциите на костите и на имунната система. Хубаво е и често да пиете витамин D на таблетки.

Правете тазови упражнения

Сега е времето да се фокусирате върху упражненията за таз. Трябва да заздравите мускулите на тазовото дъно. Докато гледате телевизия или миете съдове, стиснете тазовите мускули за 10 секунди, после отпуснете. Направете няколко такива серии. Това важи за дамите.

Намалете емоционалното хранене

“Емоционалното хранене, причинено от стрес, може да се превърне в проблем, докато сме затворени вкъщи. Когато нямаме какво да правим, скуката ни завладява и ядем повече от обикновено”, казва д-р Харпър. Експертът съветва, когато изпитате глад, а сте яли, да държите ръцете си заети, за да се разсеете. Например, може да плетете, да гладите, да редите пъзел и т.н. Тези активности ви успокояват и разсейват.

Грижете се за стомаха

90% от хормона на щастието, серотонин, преминава през стомаха. 70% от имунитета също. Затова яжте разнообразни храни, включвайте много плодове и зеленчуци в менюто си. Сега имате повече време и може да готвите по-често.

Оставете кожата да диша

Стоите повече вкъщи и не ходите на официални събития и партита – няма нужда и да се гримирате. Оставете кожата да диша, да си почине от грима. Важно е да пиете много вода, за да сте добре хидратирани.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *