6 здравословни проблема, които можем да отключим, ако спим прекалено много

Знаете, че твърде малкото сън може да доведе до последствия за вашето здраве и благополучие. Но това не означава непременно, че изключително дългият сън е гаранция за здраве.

Изследвания показват, че сънят повече от шест до осем часа на ден е свързан с по-висок риск от смърт и сърдечно-съдови заболявания, според голямо проучване, публикувано в  European Heart Journal.

Резултатите от проучването по-скоро може да означават, че твърде много сън може да е предупредителен знак за друг здравословен проблем. Проучването проследява индивидите за средна продължителност от 7,8 години, през които са съобщени 4381 смъртни случая и 4365 сериозни сърдечно-съдови събития.

Данните показват, че лицата, които съобщават, че спят шест до осем часа на нощ, е най-малко вероятно да имат сърдечно-съдови заболявания или да умрат през почти осемте години, през които са събрани данните. Тези, които съобщават, че спят осем до девет часа, имат 5 % повишен риск от развитие на сърдечно-съдови заболявания или смърт в сравнение с тези, които спят шест до осем часа на нощ.

Тези, които съобщават, че спят от 9 до 10 часа, са имали 17% повишен риск от сърдечно-съдови заболявания или смърт в сравнение с тези, които спят шест до осем часа на нощ. А тези, които съобщават, че спят повече от 10 часа на нощ, са имали 41% повишен риск от сърдечно-съдови заболявания или смърт.

Сънна апнея и други основни проблеми могат да стоят зад дългия сън и да допринесат за лошо здраве Ако сънната апнея не се лекува, тя е свързана със сърдечна недостатъчност, високо кръвно налягане, аритмията. Страдащите от аритмия споделят, че спят много.

Ключов извод от това ново изследване може да е, че прекомерният сън е предупредителен знак за други здравословни проблеми. И така, какво е идеалното количество сън, от което се нуждая? Никога няма едно оптимално число за всеки отделен човек.

Винаги ще има различен обхват. Не е задължително да се паникьосвате, ако нормалните ви модели на сън са извън традиционния диапазон. Ще знаете идеалното си количество сън, когато ви се доспива по едно и също време на деня, спите и се събуждате в един час без аларма, чувствайки се будни и енергични. Най-важното е да разпознаете какво е нормално за вас и да обърнете внимание дали моделът ви на сън се променя, което може да е знак, че има основен здравословен проблем, с който може да се наложи да се справите.

Ако спите девет часа и изведнъж това не е достатъчно, уморени сте следобед, трябва да сте наясно, че има някакъв проблем. Ако спите толкова много и се чувствате здрави и нямате медицински проблеми, не е нужно да се притеснявате за това.

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *