6 неща, които трябва да проверите при купуване на автомобил втора ръка

Съветите на експертите, за да не се натъкнете на счупено возило

Често се допускат фатални грешки при закупуване на употребявана кола, подмамени от престижната марка, лъскавия вид или впечатляващите технически параметри. За да не се натъкнете на счупено возило, експертите съветват задължително и внимателно да проверите някои места в колата.

Пътен просвет, цветови разлики

При възстановяване на автомобилното купе след катастрофа е невъзможно да се постигне фабричното състояние на първоначалната геометрия. Превозно средство, възстановено след солиден инцидент, винаги има геометрични разлики в клиренсите – разстоянието от повърхността, върху която се намира автомобилът до неговите най-ниски точки, споделя Money.bg.

Трябва също да огледате купето за цветови разлики. Също така не е трудно да се идентифицират запълнените петна. Обикновеният магнит ще помогне за това: той просто няма да се задържи на местата с обилна шпакловка.

“Преслушайте” пластмасата

Подменени или възстановени пластмасови части красноречиво ще покажат факта, че колата е претърпяла сериозна катастрофа. Можете да определите ударена кола по пластмасовите детайли по слух. Достатъчно е да почукате по тях с кокалчетата на пръстите и да слушате.

Здравата оригинална част ще резонира, а тази, възстановена след повреда, ще издаде тъп “дървен” звук. Счупените пластмасови части обикновено са резултат от тежка деформация при сблъсък на превозно средство.

Маркировка на стъклата

Всяко стъкло на автомобила е маркирано с датата на производството му. Годината на неговото производство винаги съвпада с годината на производство на автомобила.

Всяко несъответствие между датите показва, че стъклото е сменяно. И основната причина за подмяната му е счупването му, когато колата попадне в катастрофа.

Заваръчни шевове

Когато инспектирате автомобила, специалистите препоръчват да погледнете под пластмасовите и гумените обвивки, за да оцените заваръчните шевове. Това са основите на колоните, праговете на вратите, пода, стените и пода на багажника.

Фабричната производствена технология използва точково заваряване с роботизирана машина.

Това позволява да се постигне високо качество в размерите на заварените възли. Ремонтните работи винаги се извършват ръчно, като частите се заваряват с непрекъснат шев.

Такова заваряване не е надеждно и шевът може да не издържи на натоварванията.

Също така ви съветвам да обърнете внимание на херметизиращия кит. Ако е мек, значи е още пресен, а това е ясен знак за скорошни ремонти на каросерията.

Уплътнения

Поглеждайки под уплътнението на вратите, можете да откриете следи от корозия или прясна боя. Ако скритите кухини са покрити с ръжда, се опитват да ви продадат аварирала кола, която е пребоядисана и полирана.

Сравнете външните цветови нюанси с метала под уплътнението. Очевидните разлики в цвета показват пребоядисване на купето след инцидент.

Геометрия на предните колела

Понякога пътните инцидентите са толкова тежки, че след всички ремонтни дейности е просто невъзможно да се настрои правилното геометрията на схождение на предните колела.

Преди да закупите употребяван автомобил, е важно да посетите стенд за реглаж на ходовата част и да се уверите, че тези параметри са нормални.

Ако ъглите на схождение на колелата са различни (извън допустимите градуси), тогава фабричната геометрия на каросерията се нарушава веднъж завинаги. Трябва категорично да откажете да закупите такъв автомобил.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *