6 плодове и зеленчуци, които да ядем с обелките

Не бързайте да белите плодовете и зеленчуците, които сте свикнали да ядете без обелките. Кората на тези плодове и зеленчуци всъщност в повечето случаи съдържат много повече и по-наситени хранителни вещества от сърцевината им.

Ако искате организмът ви да се радва на повече витамини, минерали, антиоксиданти и фибри, не обелвайте корите на следните плодове и зеленчуци.

1. Картофи

Картофите са много по-вкусни, хрупкави и апетитни, когато не са обелени. Без значение дали са млади, пресни или късни картофи, не ги белете, защото обелките са много ценен източник на желязо, калций, витамин А, магнезий, витамини от група В, витамин С.

Разбира се, имайте предвид и опасността от веществото соланин. За да се предпазите от него, прочетете кои картофи все пак не стават за ядене.

2. Ябълки

Кората на ябълките е много наситена с фибри и антиоксиданти. В нея са концентрирани витамини, минерали и голямо количество пектин. Той е отговорен за контрола на кръвната захар и холестерола. Ако консумирате ябълките с обелките, те ще допринесат за балансиране на кръвната захар и по-бавното ѝ усвояване заради голямото количество фибри в кората.

3. Цитруси

Повечето хора белят цитрусовите плодове, когато ги ядат. Разбираемо е, особено с оглед на бялата ципа под кората, която горчи. Но ако плодът е с по-тънка кора и ципа, спокойно можете да опитате да го изядете заедно с кората. В нея са концентрирани огромни количества витамин С, А, К, В6, магнезий, калций, калий.

4. Краставици

Сърцевината на краставицата е далеч по-бедна на хранителни вещества от кората ѝ. Всъщност тя съдържа предимно вода, докато обелките на краставицата са богати на фибри, витамин К, калий, антиоксиданти в голямо количество.

5. Манго

Мангото и без това е трудно за белене, така че не си правете труда. Нарежете го заедно с кората, защото тя ще ви донесе изключително много антиоксиданти, бета-каротин, полифеноли, омега-3 и 6, магнезий, манган, калий. Мангото е много полезно в превенцията на рак, диабет, сърдечносъдови заболявания именно заради прекрасните си хранителни вещества.

6. Киви

Може да звучи много странно, но кивито заслужава да се яде цяло заедно с обелката. Въпреки че тя е мъхеста и изглежда невъзможна за консумация, тя е полезна. Съдържа огромно количество витамин С, фибри, витамин А, калий, магнезий, антиоксиданти. Източник: fakti.bg

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *