7 сутрешни навика, които ви пречат да отслабнете

Защо сутрешните ритуали са толкова важни? Е, начинът, по който започва вашият ден, често диктува и останалата му част. Има хора, които вярват, че ако станат от грешната страна на леглото, целият им ден ще бъде ужасен. Нещо такова е и с отслабването. Може по всякакъв начин да се опитвате да свалите излишните килограми, но да не успеете, заради някои свои сутрешни навици.

Причината е, че те настройват тялото ви да консумира повече калории, а всъщност намаляването на калориите е отговорът на успешното влизане във форма. Разбира се, трябва да повишите и качеството на това, което ядете.

Телесните мазнини се натрупват от много източници в ежедневието ни. Дори да хапваме здравословна закуска всеки ден, пак може да не успеем да се освободим от излишните килограми, заради някои специфични навици.

Ето и кои са те:

1. Не пиете чаша вода след като се събудите

Това е проста рутина, която трябва да включите в сутрешните си дейности. Ако имате нужда от напомняне, поставете чашата с вода на нощното си шкафче, преди да заспите. Сутрин, първото нещо, което трябва да направите, след като се събудите, е да я изпиете. Много хора смятат, че трябва да пият вода по време на закуска, но това е погрешно. Функцията на водата е да ускори метаболизма ви и да направи преработката на закуската ви много по-лесна. Също така ще ви помогне да се отървете от нездравословните токсини в тялото си. А и като изпиете чаша с вода, после ще закусвате по-малко количество, защото няма да сте така гладни.

2. Не пускате слънцето в спалнята си

Слънчевата светлина е полезна за вас по всяко време на деня, но е особено добра по време на събуждане. Ако обичате да спите на плътни завеси, време е да се отучите от този навик. Слънчевите лъчи ще ви помогнат да стартирате правилно метаболизма си и да подготвите тялото си за закуската. Ще бъдете изненадани и от изблика на енергия, която слънцето ще ви даде.

3. Слагате захар и/или подсладител към кафето си сутрин

Това е лош навик за хората, които искат да отслабнат. Дори да не можете да започнете деня си без чаша кафе (то е естествен антиоксидант и е чудесно за храносмилането ви), то поне го пийте без захар, мляко, сметана, подсладители или други добавки. Захарта сутрин ще добави невидими калории към менюто ви. Заложете на черното кафе, а най-добре, преминете към чаша зелен чай, който има по-добър вкус от неподсладеното кафе и също действа много тонизиращо.

4. Пропускате закуската

Дори и да не ви се яде рано сутрин, има причина хората да казват, че закуската е най-важното хранене за деня. Не си позволявайте да пропускате закуската, ако се опитвате да отслабнете. Просто не консумирайте подсладени зърнени закуски или продукти с много консерванти. Вместо това заложете на лека, но питателна закуска. Плодово смути с обезмаслено мляко е добър вариант. Може да хапнете купа с овесени ядки и кисело мляко.

5. Не спортувате сутрин

Независимо дали става дума за йога или бърз джогинг, опитайте се да включите спорта в сутрешната си рутина. Трудно е, защото все още може да се чувствате уморени или сънливи, но положителните ефекти от упражненията сутрин са многобройни. Спортът сутрин подобрява метаболизма, а също така намалява апетита. Обикновено, след като се събудите ще искате да хапнете, но ако преди закуската, направите 15-минутна йога сесия или бърз джогинг, после самите вие ще искате да консумирате нещо по-здравословно.

6. Гледате/четете новините сутрин

Може да звучи странно, но четенето на новини сутрин може да попречи на отслабването ви. Когато се събудите, клетките ви работят по-бързо от нормалното, за да се опитат да накарат тялото ви да достигне нормална скорост. Стресът, който често може да бъде свързан с четенето на новини, ще превърне стволовите ви клетки в мастни клетки и ще ви накара да натрупате телесни мазнини. Същото важи и за опитите да свършите много работа в момента, в който се събудите. Вместо това опитайте се да слушате релаксираща музика или да четете книга.

7. Спите до късно

Винаги трябва да се опитвате да спите по 7-8 часа на денонощие, но и не повече от 10 часа. Ако спите повече, ще установите, че мазнините в корема ви се увеличават. Това е така, защото тялото ви ще очаква да бъде нахранено докато спите и ще произвежда повече мастни клетки за препитание. Освен това, късното ставане сутрин ще повлияе на метаболизма ви и на графика ви за закуска. Поддържането на последователността на храненията е важно за отслабването.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *