8 причини да не ядем хляб

Все повече хора не консумират хляб и се опитват да следват диети, които не съдържат бързи въглехидрати. Хиляди последователи на този режим споделиха за промените в живота им, след като са решили да престанат да ядат продукти на основата на брашно. Резултатите са наистина впечатляващи: по-здрава кожа, по-малко килограми, повече енергия.

Бял срещу черен хляб

Пълнозърнестият хляб и хлябът от ръжено брашно са абсолютно здравословни. Но когато става въпрос за белия хляб, нещата не стоят точно така. През 20-ти век брашното и маята доста се измениха, а прибавените към тях добавки напълно се намесиха във времето за втасване на тестото. Това е основната причина да спрете да ядете дори и най-висококачествения бял хляб. Нека ви обясним този факт.

Причина 1: безполезен продукт

Когато покълват, зърната на пшеницата са богати на витамини. Но всички полезни вещества просто изчезват, когато се обработват зърната. Дори най-висококачествените бели брашна задържат само около 30% от полезните вещества след обработка и за съжаление те стават неактивни само след 2 седмици. Срокът на годност на брашното е около 12 месеца.

Причина 2: липсата на вкус

Белият хляб няма вкус, но това е причината, поради която много хора го обичат. Той не ви пречи да се наслаждавате на вкуса на месото, супата или сиренето, които ядете.

Причина 3: токсичност

Съвременният свят има нужда от колкото се може повече пшеница. За да отглежда повече от тази зърнена култура в по-кратки периоди, земеделските стопани я поръсват с пестициди. И за да я предпазят от гризачи и гъбички, я третират с различни химически вещества. Освен това, за да направят брашното бяло, производителите го избелват, като използва същите вещества, които използваме за пране: бензоил пероксид, персулфати и хлорен диоксид. Преди да купите хляб, уверете се, че е направено с биологично брашно, а не с рафинирано брашно.

Причина 4: проблеми с кожата

Ние сме това, което ядем. И ако човек яде предимно брашно, те може да се сблъска с кожни проблеми. Акнето обикновено се причинява от глутена ( наименованието му идва от латинската дума за лепило), съдържащ се в хляба. Тялото не може да изхвърля глутен, а това причинява чревни увреждания. Преди да потърсите услугите на козметик или дерматолог, опитайте първо да смените начина си на хранене.

Причина 5: проблеми с храносмилането

Глутенът, както стана ясно по-горе, може да предизвика различни проблеми с храносмилането. Пълнозърнестият хляб съдържа фибри, а брашното не. 5-6 филийки пълнозърнест хляб на ден осигуряват достатъчно фибри и покриват дневната норма. Ако искате да си набавите дажбата от плодове и зеленчуци, ще трябва да ядете 14 ябълки, 21 моркова, 25 домата или около 5 кг краставици на ден.

Причина 6: преждевременно стареене

Белият хляб е продукт, който не съдържа полезни вещества. Яденето на храни, които не съдържат витамини, прави невъзможно тялото да остане младо. Така че тези, които обичат рафинираните продукти от брашно, изглеждат по-стари от истинската си възраст.

Причина 7: пристрастяване

Хлябът е като наркотик. Бялото брашно причинява повишаване на нивото на захарта в кръвта и в резултат на това нивото на инсулин се увеличава. Когато изядете филийка хляб, кръвната захар се повишава бързо, но след това и бързо се понижава. Такива драстични промени в нивата на кръвната захар може дори да доведат до диабет.

Причина 8: излишното тегло и затлъстяване

За много хора това може да бъде причина номер едно да се откажат от яденето на храна, приготвена с рафинирано брашно. Повече от 70% от хората, които спират да ядат хляб, губят тегло през първите 2 седмици. Един среден размер хляб съдържа 0,6 г фибри, а останалите съставки се превръщат в телесни мазнини. Гликемичният индекс за хляба е дори по-висок от този на шоколада. И скорбялата, съдържаща се в сладкишите, се разгражда в храносмилателния тракт и се превръща в глюкоза. Тя влиза в кръвообращението, което означава, че скоро ще се почувствате гладни.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *