8 причини да ядем много череши

Независимо дали имате възможност да си наберете направо от дървото или си купувате от магазина, със сигурност купата с череши присъства на масата ви в този период. Добрата новина е, че освен вкусни и сладки, малките червени плодове са и много полезни, пише expert.bg.

Ето какви са плюсовете за организма ви от хапването им:

Черешите са полезни за сърцето. 

Антоцианините в тях намаляват риска от високи нива на лошия холестерол и високото кръвно налягане.

Черешите са плодът с най-голямо количество антиоксиданти. 

Антиоксидантите са важни за борбата със свободните радикали. Следователно яденето на череши ще ви направи по-млади.

Черешите помагат при артрит и подагра.

Причина за болката при тези заболявания обикновено е високо съдържание на пикочна киселина в тялото. Черешите намаляват нивото ѝ и предотвратяват възпалението, болката и отоците.

Черешите са добър инструмент в борбата с излишните килограми.

 Те подобряват обмяната на веществата. В една череша има само 4 калории.

Тези плодове са подходящи за хората с диабет.

Те имат нисък гликемичен индекс – 22, което го прави идеални за диабетици.

Черешите са супер храна за плосък корем. 

Смята се, че редовната консумация на череши предотвратява натрупването на мазнини в коремната област.

Черешите намаляват риска от рак на дебелото черво. 

Заради богатото наличие на антиоксиданти и фитохимикали, черешите имат свойството да намаляват риска от рак на дебелото черво. Те потискат оксидативните процеси в червата при обработка на храната и ускоряват нейното извеждане от организма.

Сокът от череши е идеален, ако имате проблеми със съня.

За да се справите с безсънието, пийте чаша сок от череши половин час след ставане и половин час преди ставане. Черешите са добър източник на мелатонин, чийто недостиг се свързва с проблемите със съня.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *