8 прости начина да контролираме кръвното си

Хипертонията се появява, когато кръвното налягане в артериите е твърде високо. Въпреки че кръвното Ви налягане се колебае през целия ден, постоянно високите стойности показват, че сърцето Ви  работи твърде усилено, за да изпомпва кръвта в тялото Ви. Ако не се лекува, това може да доведе до сериозни здравословни проблеми, като повишен риск от сърдечни заболявания.
Подобряването на вашата диета е основен приоритет и има някои общи насоки, които трябва да следвате. Според лекари от клиниката Mayo (САЩ) е необходимо да се придържате към диетата  DASH.
DASH означава диетични подходи за борба с хипертонията  , подход към здравословното хранене, специално насочен към понижаване на кръвното налягане.
По-специално, това ви помага да поддържате правилните размери на порциите, да намалите натрия в диетата си и да ядете разнообразни храни, богати на хранителни вещества.
Диетата DASH се състои основно от следното:
– Зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни;
– Избор на нискомаслени  млечни продукти, риба, пилешко, боб, ядки и растителни масла;
– Избягване или ограничаване на храни с високо съдържание на наситени мазнини (като тлъсти меса, мазни млечни продукти и тропически масла като кокос, палмови ядки и палмови масла);
– Намаляване на количеството подсладени захарни напитки;
– Намалете приема на сол;
– Добавете цвекло към вашата диета;
– Вземете Омега-3;
– Избягвайте кофеина.

Други ключови съвети за начина на живот
В допълнение към здравословното хранене, вие също трябва да спортувате, за да намалите високите си резултати. Ако вече имате хипертония, редовните упражнения може да понижат кръвното Ви налягане до по-безопасно ниво.
Освен че поддържат сърцето и артериите здрави, упражненията насърчават загубата на тегло, което може да помогне за понижаване на високото кръвно налягане.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *