8 свойства на бананите, за които вероятно не сте подозирали

Бананите са хем вкусни, хем полезни. Множеството полезни вещества в тях се грижат за благосъстоянието на тялото ни.

Предотвратяват онкологични заболявания

Бананите съдържат конкретен протеин, който е полезен при предотвратяването на онкологични състояния. Добре узрелите плодове съдържат по-големи количества от него. Затова е препоръчително да хапвате банани с петниста или по-тъмна кора.

Предотвратяват бъбречните заболявания

Храните, богати на калий, пречат на образуването на бъбречни камъни. Според някои научни проучвания, редовната консумация на банани намалява и опасността от появата на злокачествени образувания в бъбреците с 40%.

За по-здраво сърце

Богатото на калий хранене се препоръчва за хората с високо кръвно и онези, които са склонни към развиването на сърдечно-съдови заболявания. Ежедневната консумация от 1,3 гр калий намалява риска от сърдечен удар с 26%. За да снабдите тялото си с подобно количество, трябва да изяждате по 2-3 банана на ден (в зависимост от теглото им).

Прочистват кръвоносните съдове

Холестеролът е основната причина за запушване на кръвоносните съдове, което от своя страна води до атеросклероза. Бананите съдържат фитостерол. Той намалява нивата на холестерол в тялото ви и се грижи за благосъстоянието на кръвоносните ви съдове.

За по-здрав стомах

Бананите се препоръчват и за хора с язва. Те съдържат ензим, който увеличава секрецията на мускуса, предпазващ коремните стени.

Източник на енергия

Огромното количество витамини и минерали в бананите превръщат този плод в отличен източник на енергия. Простите въглехидрати се обработват бързо от тялото и възстановяват жизнеността ви почти на мига.

За по-добро настроение

Бананите повишават нивото на допамин – хормона на щастието. Освен това съдържат витамин B комплекс. По този начин влияят благоприятно на нервната система.

В битка с диабета

Този плод съдържа определен тип устойчиво нишесте, което подобрява състоянието на хората с диабет втори тип. Трябва да имате предвид обаче, че зелените плодове съдържат по-голямо количество от него. В един зелен банан със средно тегло откриваме 12,5 г нишесте, докато в узрелия – едва 5 г.

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *