Слагат гумени ограничители на осевата линия на Е-79 в Кресненското дефиле, пътуваме 20 мин. повече

Държавата започва спешна инспекция и обезопасяване на пътя към Гърция. Кресненското дефиле е от участъците с най-много катастрофи и жертви. Държавата обмисля няколко варианта за обезопасяване му.

Инспекцията ще приключи до края на месеца, за да може Кресненското дефиле да бъде обезопасено още преди активния летен сезон. Статистиката показва, че за три години тази отсечка е взела 15 жертви.

Изнервени шофьори тръгват да изпреварват въпреки тесния път и лошата видимост по завоите. Такива ситуации тук се случват постоянно.

„Същият участък е с множество криви. Има и опасност от падащи камъни“, обяснява Данаил Стоицов, началник на КАТ – Благоевград.

За да се сложи точка на черната стратистика, държавата ще обезопаси  рисковия участък. Най-обсъжданият вариант.

„Твърда разделителна линия, която да е гумена или пластмасова, която да не дава възможност за рискови изпреварвания“, казва председателят на Комисията по транспорта Настимир Ананиев.

Такива ограничители вече има поставени на други места край Благоевград. Разделите в Кресненското дефиле ще изглеждат по този или сходен начин и ще бъдат монтирани на осевата линия, съобщава Нова ТВ.

„Това е хубаво, свети, вечерно време се вижда много далече и вечерта платната да се не блъскат, така че има и нахални шофьори, които минават и напреко през тях“, на мнение е местният жител Иван. 

Минус на този тип ограничители е, че създават затруднения при преминаването на линейка. 

Тези разделители трябва да бъдат подменяни на всеки два месеца в един голям процент от дължината“, обяснява Георги Златев от Агенцията „Пътна инфраструктура“.

Очаква се и допълнително да забавят движението през дефилето.

„Просто ще трябва да карат по-бавно. Може би ще закъснеят 15-20 минути за дестинацията,до която са тръгнали, но ще стигнат живи“, обяснява Настимир.

На среща с ресорния министър Лиляна Павлова са обсъдени и други варианти – като поставяне на камери в началото и края на отсечката и налагане на глоба, ако средната скорост за преминаване е по-висока от максимално разрешената. И още – изкуствени неравности по асфалта, които да накарат шофьорите да се движат по-бавно.

Кой от тези варианти ще бъде избран, ще разберем съвсем скоро. Далеч в бъдещето, обаче, остава трайното решаване на проблема – а именно построяването на магистралата през Кресненското дефиле.  

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *