Първите дни на нова работа могат да бъдат много некомфортни и стресиращи. Нужно е време да свинете с обстановката и особено с хората. Една от ситуациите, които можете да използвате, за да намалите дистанцията между себе си и останалите, е обща среща или съвещание. От Lifehack дават няколко съвета как може да стане това. Все пак имайте предвид, че тези насоки са подходящи за по-неформални срещи или ако вие самите сте ръководители.
1. Помолете всеки колега да каже името, отдела си, колко години е на това работно място и един малко известен факт за себе си. Последното ще предизвика усмивки и ще сближи екипа.
2. Задайте някаква тема и помолете всеки да изрази мнението си по нея само с една дума.
3. Разсмейте колегите със забавен въпрос в началото на срещата – например: „Ако бяхте животно/плод/герой от филм или сериал, какво/кой щяхте да бъдете и защо?“
4. Нека всеки да разкаже за трите най-добри момента в кариерата си.
5. Вместо да каните всички на обща среща, то направете отделни, по-малки срещи с от трима до петима човека. Разбъркайте отделите, за да могат в една група да са хора от различни сфери на компанията. Нека тези събирания са по-лежерни. Идеята е да са възможност колеги, които не работят заедно толкова често, да се опознаят.
6. Представете определена ситуация пред групата и помолете всеки да сподели какво би направил в нея.