Защо не трябва да ядем яйца?

Яйцата съдържат важни хранителни вещества. От съществена важност е обаче ценните витамини и минерали в този продукт да бъдат правилно усвоени от организма. Ето защо диетолозите имат конкретни препоръки кога и как да се ядат яйцата.

Докато част от тях са на мнение, че можете да ядете по три яйца на ден, други твърдят, че би било идеално да ядете само шест жълтъка на седмица. Или само белтъците.

Всички са съгласни обаче с едно – този продукт категорично не трябва да се включва във вечерното меню.

Защо са полезни яйцата за човешкото здраве?

Пилешките яйца са богати на витамини А, В1, В2, В5, В6, В9, В12, D и Е и минерали като калций, фосфор, магнезий, желязо, цинк, аминокиселини, които ускоряват метаболизма и протеини, които лесно се усвояват от тялото . Освен това те съдържат холин и инозитол, хранителни вещества, необходими за добра мозъчна функция.

Въпреки това богатство от хранителни вещества, които са полезни за оптималната функция на тялото, експертите препоръчват да се ядат яйца в доста ограничено количество. И да ги изключете напълно вечер.

Защо не се препоръчва да ядете яйца за вечеря?

Жълтъкът на пилешко яйце съдържа голямо количество холестерол, около 280 милиграма. Това е въпреки факта, че максималната дневна доза е 300 милиграма. От друга страна, белтъкът съдържа много протеини и практически няма холестерол.

Ето защо, ако сте фен на ястията с яйца, опитайте се да консумирате само белтъците, поне от време на време. Не напразно експертите препоръчват да се ограничи консумацията на жълтъци до шест броя на седмица.

Трябва да се отбележи, че нивото на “лошия” холестерол в кръвта не се променя след ядене на яйца, при условие, че те се приготвят по определен начин. Тоест, не пържени в масло, а варени или поширани, или под формата на омлет, на пара или във фурната.

Повишените нива на холестерол не са единственият разочароващ аспект на яденето на яйца. По правило протеиновите храни са трудносмилаеми.

През нощта процесът на храносмилане се забавя и това е основната причина, поради която не можете да ядете този продукт за вечеря. В противен случай може да получите гастроезофагеален рефлукс и подуване на корема.

Ако обаче има поне три часа между последното хранене и лягане, можете да хапнете варено или пуширано яйце за вечеря, пише zdrave.to.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *