Как да бъдем по- конкурентни, когато търсим работа на свободна практика

Разразилата се глобална пандемия насочи още милиони хора да работят от вкъщи. И намирането на работа на свободна практика стана още по-трудно.

            За това решихме да напишем настоящия материал, в който да даден някои насоки на нашите читатели, за да бъдат по-конкурентни, когато търсят работа на свободна практика.

            Работещият на свободна практика трябва постоянно да бъде в крак с промените или да усвоява нови умения

          Във всяка една сфера има постоянно настъпващи нови правила или нови методи.

            Ученето днес е наистина за цял живот.

            Работещият на свободна практика трябва постоянно да следи за ставащото.

            Това става, като той/тя стане част от редица професионални групи. И участва (доколкото му позволяват силите и времето) в колкото се може повече събития (като конференции, семинари, уебинари, стриймвания на живо, поудкастове).

            Освен нетуъркинга – всеки, който работи на свободна практика трябва да се стреми да надгражда своите познания и да усвоява нови умения.

            Има много курсове, които могат да му помогнат това да стане.

            Разбира се, търсейки обучителни материали – работещият на свободна практика трябва да внимава за тяхната цена. Най-добре е да се следи за промоции, безплатни тестови периоди или за по-евтини алтернативи. Защото: занаят не се учи, той се краде, както е казал нашия народ./

        Работещият на свободна практика може да се сдружи с други професионалисти

        Поради националните ни привички – в България сдружаването е дума, която кара повечето хора да се подсмихват.

            Но само се замислете, ако сте в следната ситуация като работещ на свободна практика. Вие разчитате на намирането на множество клиенти, които евентуално да Ви дават задачи за изпълнение или поръчки за Вашите стоки.

            По този начин, вместо да работите, то Вие прекарвате по-голямата част от времето си да кандидатствате или да търсите за поредния ангажимент.

            Дори и Средновековието е имало така наречените „задруги” – групи от майстори са търсели или намирали работа заедно.

            Защото Вие винаги може да реферирате някой клиент, който търси услуга (като озвучаване), която Вие не правите, а друг Ваш познат – да. Така, когато той/тя се натъкне на нещо – може да реферира Вас.

            Вие може да си разделите времето, което така или иначе отделяте за клиентски запитвания (един вид – някой е дежурен през определен период от време).

            Много са вариантите, които може да приложите – стига да се организирате с други хора. Повярвайте – това е полезно и изгодно за всички.

          Изисквайте обратна връзка и отзиви от Вашите клиенти

          Приключили сте дадена работа?

            Изисквайте клиентите да коментират качеството на Вашата работа.

            Може да се учудите, но макар че мнозинството платформи за дистанционна работа предлагат система за оценяване на работата – понякога на клиентите не им се занимава да оставят отзиви.

            А те са много важни.

            Вие трябва да изградите система, която джентълменски да напомня на клиентите Ви да Ви оценяват.

            Всеки положителен отзив може да доведе до няколко нови клиенти.

          Създайте свой собствен сайт

          Имате регистрация във всички по-големи платформи за фрийланс? Както и бизнес профили в Гугъл, Бинг, Яндекс (ако Вашия бизнес позволява да се срещате лице в лице с Вашите клиенти)?

            Чудесно.

            Следващата стъпка е да изградите свой собствен уебсайт.

            Уебсайтът и функционалностите в него (като интеграция на профили в социални мрежи и създаване на листи с имейл абонати) ще са едно от малкото неща, над които ще имате пълен контрол. Сайтът ще е Вашия ресурс. Дигитален актив, който Ви превръща в бранд.

            Защото – ползвайки трети платформи, то решенията за Вашия бизнес може да се вземат от трети лица (да кажем: сайтовете за дистанционна работа могат едностранно да повишат своите такси или да въведат нови такива).

            А чрез уебсайтът – тоталният контрол е във Ваши ръце. Освен като генератор на потенциални клиенти, то уебсайтът може да е допълнителен източник на доходи чрез реклама, промотирането на стоки/услуги и т.н. Ако се интересувате повече за темата на създаване на уебсайтове, то страшно много материали за създаването на уебсайтове като начин за печелене на пари в мрежата и пасивен доход може да прочетете в блога „Пасивен доход”.

            Финални мисли

Да бъдеш специалист, който работи на свободна практика е предизвикателство. Трябва да се усвояват нови знания и умения, да се следи за промени. Да поддържа положителни отзиви за своята работа.

            За да бъде успешен даден специалист, то той/тя трябва да промотира себе си като бранд. Това става и чрез нетуъркинг, както и чрез изграждането на собствен уебсайт.

            И веднъж наложил/наложила се –  работата на свободна практика може да е невероятно доходоносна.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *