Как да намалим без мъки употребата на захар

Употребата на захар е една от причините за прекомерното затлъстяване и влошаване на здравословното състояние на населението. А любимият сладък продукт присъства в почти всички продукти – от млечните до консервираните храни и често го приемаме без дори да го осъзнаваме.

Високото съдържание на захар (захароза) в храната, която консумирате, може да отслаби имунната ви система и да повиши предразположеността ви към напълняване, сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и рак – най-вече рак на гърдата. 

Захарта в организма ви предразполага и към депресия, тревожност и някои други когнитивни заболявания. Ако усещате зависимост към сладките храни и искате да се отървете от този навик трябва да пречистите тялото си от излишната захар като я изключите от менюто си за определен период от време.

Освен промяната в начина ви на хранене, ежедневното спортуване също ще ви помогне много. Движението ще ви помогне да изгаряте захарта натрупана в кръвта ви.

Ако в тялото ви има натрупана прекалено много захар ще усещате симптоми като хиперактивност, хронична умора, главоболие, настинки, депресия, синузит, сънливост, дезориентация и др., пише zdraveikrasota.bg.

Връзката между захарта и напълняването

Натрупването на мазнини не е единствената причина за напълняване. Въглехидратите също допринасят за това. Захарта се крие в редица масови храни, които консумирате ежедневно, без дори да подозирате това. Ето само част от тези храни: сокове, зърнени закуски, дресинг за салати, кисело мляко, сладкиши и много други.

Тялото използва част от захарта под формата на енергия, а остатъка се натрупва като мазнини. Когато става въпрос за натрупването на захарта трябва да подчертаем, че има огромна разлика между рафинираната и натуралните захари. Рафинираната захар повишава нивото на кръвната захар, което води до натрупването на мазнини в областта на талията, бедрата и горната част на ръцете с течение на времето.

Изкуствени подсладители

Когато се опитвате да пречистите тялото си от излишната захар най-вероятно ще потърсите като алтернатива изкуствените подсладители, но ефекта може да е обратен.

Въпреки че изкуствените подсладители могат да се окажат решение в краткосрочен план,тъй като няма да консумирате рафинирана захар, в крайна сметка те водят до напълняване и промени в метаболизма, които могат да причинят появата на диабет тип 2.

Диета с натурални храни

Един от начините за пречистване на тялото от излишната захар е като започнете да се храните предимно с натурални храни и избягвате всички опаковани, консервирани и бутилирани продукти. Започнете да включвате в менюто си храни като: пресни зеленчуци, плодове, прясно месо, риба, ядки, семена и полезни мазнини като авокадото и зехтина.

Важно е да запазите приема си на протеини, защото те ви засищат за по-дълго.

Избирайте “полезни” въглехидрати

Не трябва да избягвате напълно приема на въглехидрати, докато се опитвате да пречистите тялото си от излишната захар, просто трябва да избирате полезните.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *