Програмисти в помощ на ресторантьори по време на кризата

Български програмисти помагат на ресторантьорския бизнес по време на кризата. Младите специалисти са разработили мобилно приложение, с което потребителите могат да поръчват храна по предварително подготвени менюта, а ресторантите – да планират необходимите продукти, така че на практика да нямат загуби в кухните.

Екипът на стартъп-а са готови безплатно да предоставят апликацията и на болниците у нас, за да оптимизират изхранването на пациентите и персонала, предава Нова тв.

Близо месец ресторантите на шеф Николай Боруков в Пловдив са затворени. За да оцелее в кризата, минава на план Б – в кухните му започват да приготвят храна, която доставят по домовете. И това обаче не решава изцяло проблемите.

„Лошото е, че трябваше да намалим рязко персонала на 80%. Доставките са много по-малко – най-вече през деня. Вечер е по-трудно, тъй като хората са си вкъщи и сами си готвят, тъй като имат повече свободно време”, обяснява шеф Боруков.

В момента всеки разход отгоре, както за служители, така и за продукти в кухнята, е в тежест на бизнеса му. Затова търси варианти максимално добре да планира всички доставки предварително.

„В ресторантите и заведения за бързо хранене винаги остава храна, защото не можеш да предвидиш колко заготовка да направиш, колко ще ти бъде консумацията, колко клиенти ще имаш, колко поръчки ще имаш”, обяснява Боруков.

Решението на част от проблемите дава екип от млади програмисти, който разработва мобилно приложение за доставка на храна. С негова помощ всеки може бързо да поръча храна от списъка с ресторанти, но в аванс.

„Предварително потребителите правят заявка за следващия ден, а защо не и за 2 дни или следващата седмица напред. Така от една страна улесняват ежедневието си. Имайки тази информация, всеки ресторант с предварително подготвени менюта, може да подготви храната и в конкретния ден и час потребителите да я получат вкъщи”, обяснява Християн Македонски – ръководител на екипа.

Системата дава възможност и да се поръчват и последните бройки от менюто на по-ниски цени.

По време на извънредното положение всеки ресторант, който подготвя поръчки, ще може да ползва приложението безплатно.

С поръчките си през приложението клиентите също могат да помогнат, както на бизнеса, така и на околната среда, тъй като за всяко поръчано ястие получават бонус точки под формата на виртуални водни капки.

„С тях те отглеждат виртуално дърво, което в един момент могат да дарят, а ние да засадим в природата истинско живо растение. А ако решат да използват капките, това може да се случи при следващата поръчка”, обясни Християн Македонски.

За да помогнат на максимално много ресторанти да се справят с кризата, всекидневно върху приложението работят екип от 6 българи и 8 швейцарци. А целите им са още по-големи – да направят безплатни доставки до домовете на възрастни и хора с увреждания.

Екипът на стартъп-а са готови безплатно да предоставят приложението и на всички болници в страната, които чрез него да планират доставките на храна за болните и персонала по време на извънредното положение.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *