ЮЗУ възпитаник зарежда Холивуд с 3D чудовища

Българин е създател на едни от най-страшните чудовища в Холивуд, които стряскат и въздействат от филми като „Сблъсъкът на титаните“, „Трансформърс 3“, „Невероятният Спайдърмен“, новият „Костенурките нинджа“. Цветомир Георгиев признава, че ужасяващите му герои виждат бял свят след денонощия стоене пред компютъра.

Днес българинът е част от компанията на Аарън Симс, един от най-иновативните концептуални артисти в областта на филмовите продукции. Екипът на американския дизайнер стои зад моделите на не едно и две холивудски създания. Някои от тях са на Цветомир.

Немалко от тях той вижда в сънищата си още като дете. „Като малък си затварях очите, преди да заспя, и си представях различни същества, с много ръце и крака, с различна анатомия“, споделя той за началото на всичко пред БНТ. Интересът му към анатомията на хора и животни се задълбочава с годините. Като дете израснал на село, където често колели животни. Това му дало възможност да наблюдава и научи много за телата на живеещите на Земята същества. „Успявах да видя как са им вързани мускулите например. Това много ми помага в работата сега“, споделя Цветомир.

Той изработва страшните чудовища чрез компютърна програма от нулата.

Цв. Георгиев е част от екипа на А. Симс, който стои зад моделите на огромна част от холивудските създания

„Правиш всичко като от топка глина”,

споделя той и допълва: „Можеш да контролираш създаването на човек такъв, какъвто го искаш – слаб, дебел, мускулест…“.

А как са го открили от Холивуд?

Благодарение на сайт, в който Цветомир заедно с много други артисти публикували творбите си.

„Бях направил различни неща, анатомични разрези, които тогава много ме вълнуваха“, спомня си той. И един ден, събуждайки се и преглеждайки мейла си, открил писмо от Аарън Симс. „И си казах: Това е невъзможно“.

Но се оказва истина. Първият проект, по който Цветомир Георгиев, работи, е Медузата от „Сблъсъкът на титаните“. Дизайнерът е категоричен, че това, което е постигнал, не е случайност, а осъществена мечта. „От малък съм израснал с това, с гледането на филми и книги с фентъзи мотиви, и винаги ми е било в главата някой ден да работя това. Да правя чудовища за филми, да ги създавам, да дам живот на нови същества“, споделя Цветомир.

Той определя себе си като преобладаващо самоук.

Не притежава класическо художествено образование. По-сериозен допир с някои основни концепции от изобразителното изкуство получава, учейки в Техникума по текстил и моден дизайн във Враца. Там се запознава с теоретични въпроси като композиция, позиране, дизайн на дрехи и сенки.

След като завършва, се насочва към университета в Благоевград. Докато

следва за учител по рисуване,

Георгиев за първи път попада на компютърната програма за триизмерно моделиране и тя променя живота му. Започва да търси възможност за развитие в тази насока, но единственото място, където се преподава дисциплина, свързана с моделиране, е Нов български университет. А той не е по финансовите му възможности. Затова Цветомир прави всичко възможно да си набави литература за работа с компютърните програми. Така на принципа на пробата и грешката той започва да се самообучава. В същото време решава да прекрати специалността си, за да се посвети на истинската си страст.

Първата сериозна работа на Цветомир е свързана с дизайн на предпечат и плакати. Впоследствие се захваща с една малка фирма, която разработва компютърни игри. Там прави първите си модели. В същото време не спира да създава собствени концепти у дома и да се учи на нови умения.

И така до мейла от Аарън Симс.

А. Симс

След Горгона Медуза българинът създава няколко извънземни същества и за филма „Зеленият фенер“, който е вдъхновен от едноименния комиксов герой на „Марвел“. Възлагат му да направи и триизмерно копие на костюма на главния герой. Това е случай, в който дизайнерът признава, че уменията, които е придобил в техникума, са му помогнали.

След като се представя добре с първите си проекти, Цветомир продължава да работи с пълна пара за Холивуд. А начинът на работа е доста натоварен. Българинът трябва да направи по няколко варианта на даден персонаж, които после се състезават с творенията на други артисти, изпратени до режисьора. Понякога изборът е между 50 варианта, а понякога крайният вариант е резултат от компилацията между няколко модела.

Но трудът винаги си заслужава, категоричен е българинът.

loading...


 

Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *