Основната потребителска кошница е поскъпнала с 2% от миналата Коледа

От миналата Коледа досега стоките от потребителската кошница са поскъпнали с 2%. Това каза в студиото на „Събуди се” председателят на държавната комисия по стокови борси и тържища Владимир Иванов.

Той подчерта, че в нея влизат основни хранителни продукти. „Не говорим за кафе и какао, защото тяхното поскъпване е на световно ниво първо заради непреодолимите суши, сега – заради непреодолимите наводнения”, обясни Иванов.

„Шампион в поскъпването е зелето. От миналата година цената му е скочила с 53%”, посочи председателят на държавната комисия по стокови борси и тържища. Той открои и доматите като продукти, които са поскъпнали с 21 на сто от миналата година. Краставицата и цитрусите, с изключение на лимона, са на нивата от 2023 г. Цените на свинското и пилешкото месо също са се запазили.

Олиото е поскъпнало заради лошата реколта. С 13% е поскъпнало то спрямо 2023 г.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *