След решение на МОСВ! Довършват АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

Министерство на околната среда и водите, след 6 месечни анализи и проверки, позволи довършването на АМ „Струма“ по така наречения „Източен вариант Г 10/50“.

Обект на оценката от страна на МОСВ беше дали е необходима нова Оценка за въздействие върху околната среда(ОВОС).

Според министерството такава не е необходима.

„На основание чл. 8, ал. 5, т. 2 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда, Министерство на околната среда и водите съобщава за постановено на 11.06.2024 г.

Решение № 5-ПР/2024 г. на министъра на околната среда и водите за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за инвестиционно предложение „Изменение на инвестиционно предложение „Подобряване на трасето на Лот 3.2 на Автомагистрала (АМ) „Струма“ по източен вариант Г 10.50“ с възложител Агенция „Пътна инфраструктура“– да не се извършва ОВОС.

Решението е поставено за обществен достъп на информационното табло в сградата на МОСВ на адрес бул. „Кн. Мария Луиза“ 22 на 11.06.2024 г. за период от 14 дни.

Решението се намира в дирекция „Екологична оценка, ОВОС и ПЗ”, е пълният текст на решението.

Достъпът до него е по реда на Закона за достъп до обществена информация.

Така процедурата по изграждането на т.нар. източен вариант е отключена. Според решението на МОСВ в изграждането на магистралата няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда, както и върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони.

България получи зелена светлина от Европейската комисия за проектиране и строителство на АМ „Струма“ в района на Кресна. Одобрен е източния вариант на еднопосочното платно от Кулата към София, извън Кресненското дефиле.

Трасето през дефилето е най-натовареният двулентов път в цяла Европа. Въпреки сложените разделителни колчета, пак има катастрофи. Задръстванията и тапите, особено през летния сезон и празничните дни, са ежедневие. В по-натоварените дни колоната преди Симитли стига до новия тунел Железница.

След решението на МОСВ следва изработване на техническия проект и след няколко месеца, или максимум година , ако зелените отново не обжалват пред Върховния административен съд, старт на строителство може да има до пролетта на 2025 г.

Реалистичното време за изграждане на АМ Струма по този вариант „Г 10.50“ е до 2028 година.

loading...


Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *