10 правила как да се подмладим за 21 дни

Известният италиански лекар Франко Берино изброи 15 правила, чрез които да започнем втори ренесанс в живота си. Ако в продължение на 3 седмици спазваме строго определен режим, свързан с физиката и психиката ни, можем да постигнем втора младост, да се чувстваме наполовина по-млади и да свалим 10 лета от външния си вид.

Това твърди италианският епидемиолог Франко Берино, който оглавява отдела за превантивна медицина на Националния институт за туморни заболявания в Милано. Заедно с писателя Даниел Лумера – международен експерт по медитация, и с треньора Давид Мариани Берино препоръчва какво да правим, за да станем като нови, в книгата си „21 дни, за да се преродим“.

Италианският лекар описва как да подмладим тялото си, изработвайки качествено нов подход към храненето, как да достигнем вътрешно равновесие, осъзнавайки кои практики да станат част от ежедневието ни и кои да бъдат изхвърлени от него. Или с други думи, как да достигнем до нашата собствена хармония. Берино синтезира всичко това в 10 правила, но защо трябва да ги спазваме строго 21 дни? Според авторите на книгата това е периодът, в който правилото става рутина и мозъкът ни създава автоматизъм по подобие на кучетата на руския учен Павлов. „Да се поддържаме в добро здраве, е избор на справедливост.

Нямаме право да тежим на другите заради болестите си, нито пък да отнемаме години живот и щастие на децата си, принуждавайки ги да се занимават с нашата инвалидност или деменция“, смята 76-годишният Берино. „Съществуват 3 периода, върху които трябва да концентрираме силите си. Първият е от 1-вия до 7-ия ден – целта на тази седмица е да се пречистим. Втората седмица е концентрирана върху това как да се поддържаме млади или как да се подмладим. Третата седмица – от 15-ия до 21-вия ден, работи за оптимизирането на процеса на подмладяване“, казва лекарят.

Ето и 10-те му правила.

1. Намалете количеството храна. Преразпределете го през деня. По-добре да ядем повече на закуска и на обед, отколкото на вечеря. Най-важното в случая е обаче как да се концентрираме в самия момент на яденето. Необходимо е да отстраним нещата, които ни разсейват, като телевизията например, и да ядем, дъвчейки много бавно. Ако се наслаждаваме от началото до края на всеки залък, ще видим как ще се заситим по-бързо и следователно ще поемаме по-малко храна. За закуска наблегнете на нискокалорични храни, за вечеря – на супи.

2. Спазвайте точни часове. Не само че трябва да ядем по-малко, но и в точно определен час. Това е фундаментално за подмладяването. Закуската е най-късно до 8 часа сутринта, това е времето, когато червата достигат максимална енергия според традиционната китайска медицина. Обядът се консумира между 12 и 13 часа. Вечерята трябва да се консумира колкото се може по-рано.

3. Гладувайте от време на време. Това влияе добре, защото се реактивират много функции на организма. Дори да пропуснете една вечеря в седмицата, е от голяма полза.

4. Следвайте сезонността. Това значи не само да се вземат предвид ритмите на природата (т. е. да не се ядат домати през зимата например), но и да се отдава предпочитание през зимата на ориза, горещите супи и варива, а не на киселото мляко и плодовете, които са по-подходящи през лятото.

5. Наблегнете на зеленчуците. През тези 21 дни консумирайте само зеленчуци и изключете каквито и да било храни с животински произход.

6. Следете гликемичния си индекс (това е стойността, показваща скоростта, с която богатите на въглехидрати храни се отразяват на отделянето на инсулин в организма). През периода на пречистване трябва да се избягват рафинираните храни.

7. Не приемайте никакви храни с животински произход, от протеините се допускат само бобови растения.

8. Пълна забрана за консумиране на пакетирани храни, алкохол и сладки напитки.

9. Не приемайте никаква захар освен натуралната в плодовете.

10. Здравият сън е ключов момент за подмладяването. Спете поне по 7 часа, възможно най-спокойно.

Бонус правила – правете разходки на чист въздух, медитирайте, ако можете, намерете време да направите 7 съзнателни дишания през деня – вдишвате и издишвате с дълбок дъх.

Коментар с Facebook

loading...

Свързани новини

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *