650 000 лв. планира община Банско за развитие на туризма, 100 000 лв. заложени само за реклама

650 хил. лева са планираните средства, които община Банско е предвидила за реализиране на програмата за развитие на туризма за тази година. Това става ясно от публикувания проект на програмата, който предстои да бъде разгледан и одобрен от Общинския съвет на предстоящата сесия. Средствата, заложени по програмата, са за обезпечаване на културния календар, рекламирането и популяризирането на Банско като целогодишна туристическа дестинация, поддържане на туристическата инфраструктура и озеленяването на града и други. Сред приоритетните цели е и стимулирането и промотирането на алтернативни форми на туризъм, базирани на културно-историческото наследство и уникалните природни дадености на общината.

Най- много средства, в размер на 330 хил. лева, са предвидена за организиране на събития и мероприятия от местно и национално значение. Тази сума е за реализиране на утвърдения културен календар на община Банско, където влизат и културните вечери „Традиции и изкуство”. Популяризирането на културно-историческото наследство, което е сред приоритетните цели в програмата, също попада в тази графа и ще се представя посредством инфотурове с екскурзовод от Музеен комплекс Банско по музеите и старинния квартал с цел популяризиране на културно-историческото наследство на Банско.

Не е малка сумата, предвидена за изграждане и поддържане на инфраструктурата, обслужваща туризма на територията на община Банско, която възлиза на 160 хил. лв. Сумата включва рехабилитация на улици и тротоари, озеленяването и зацветяване на общината.

100 хил. лева пък са заложените средства за реклама, насочена към туристическия продукт. Средствата са за оптимизиране на дигиталното представяне. Местната администрация ще наблегне на онлайн рекламата и ще представя Банско като безопасна туристическа дестинация. Курортът ще бъде рекламиран посредством специализирани сайтове, блогове и мобилни приложения. Ще се използват и специализирани социални мрежи, където ще се добавят повече данни за културно-историческите обекти, природните забележителности, ски зоната, хотелиерско предлагане, места за хранене и забавления, възможностите за спорт и др. Предвидено е още изготвяне на комуникационна стратегия за популяризиране на града като лятна и зимна туристическа дестинация. Опознавателни турове, външна реклама и участия в изложения също е включено към дигиталното представяне на града като привлекателна туристическа дестинация. Средства в проектопрограмата са заложени още за информационно обслужване на туристите и за рекламни материали. Общата стойност възлиза на 50 хил. лв. Тук освен изготвянето на брошури и други реклами влиза и поддръжката на туристическия информационен център и видеостената, позиционирана на площада в центъра на града.

10 хил. лева е пък планираната обща сума за взаимодействие с туристическите сдружения на местно и национално ниво и за участие на община Банско в работни срещи и други инициативи с представители на администрацията, бизнеса, туристическия бранш и други свързани с тях организации за популяризиране и представяне на възможностите за туризъм.

Общо 650 хил. лева са планираните средства за реализиране на програмата. Сумата ще бъде обезпечена с приходите от внесения в общинската хазна туристически данък за 2020 г., който е в размер на 733 697 лв. Той е формиран на база реализираните нощувки по местата за настаняване. Цифрите според данните на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) показват, че през изминалата пандемична година, в периода 1 януари до 31 декември, зимният ни курорт е посетен от 238 хил. туристи, в т.ч.128 хил. чужденци и 110 хил. българи, а реализираните нощувки са общо 842 318. Само за зимен сезон 2019/2020 г., който започва декември и приключи при обявяване на извънредното положение в страната, туристите са били общо 237 хил., а реализираните нощувки са 828 658. Тези данни показват последствията от наложените ограничения и затворените граници. За летния сезон на 2020 година по-голямата част от реализираните нощувки са от български туристи. Тогава Банско е посетен от 71 хил. души, в т.ч. 64 нашенци, които са реализирали общо 167 139 нощувки.

Видно от цифрите, делът на българските туристи спрямо чуждестранните е почти изравнен за миналата година, което е нетипично за Банско предвид статистиките от предходни години, които показват над 80% дял на чуждестранните туристи. Въпреки отсъствието им обаче Банско отново се нарежда сред предпочитаните дестинации през изминалата година. Според данните от ЕСТИ по посещаемост зимният курорт се нарежда на четвърто място след община Несебър, която е посетена от 458 хил. туристи, следвана от Варна с 397 хил. и Столична община – 331 хил. Банско изпреварва дори и община Велинград, която е посетена от 189 хил. туристи

Предстои проектът на Програмата за развитие на туризма да се разгледа и гласува от местния парламент. Той е обсъден и съгласуван с консултативния съвет по туризъм.

ЯНА ЙОРДАНОВА



Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *