За по-добро храносмилане след празниците: Яжте ленено семе

Приемът на полезни мазнини е много важен за борбата с вирусите през този сезон. Освен зехтинът, който съдържа омега-3 мастни киселини, лененото семе е един от продуктите, които също действат противовъзпалително и е хубаво да присъства в менюто ни. Неговите полезни свойства са признати още по времето на Хипократ, когато използвали лененото семе за подобряване на храносмилането.

Тъй като ценните вещества от целите ленени семена се усвояват по-трудно от организма, те се смилат. Могат да се добавят към мляко, различни салати и печива. Много привърженици на здравословното хранене и аюрведа го консумират заради неговия състав.

Хранителен състав на лененото семе

В една супена лъжица смляно ленено семе има 37 калории и близо 2 грама фибри. То е богато на много антиоксиданти – 2,35 грама алфа-линоленова киселина на лъжица.

В 100 грама ленено семе има:

– 28 г въглехидрати;

– 1,55 г захар;

– 27,3 г фибри;

– 42,16 г мазнини;

– 18,29 г протеини.

Тиамин, рибофлавин, ниацин, пантотенова киселина, витамин B6 и С, фолиева киселина, желязо, калций, магнезий, фосфор, калий и цинк са другите вещества, чието количество в суперхраната е по-голямо.

Kои са най-важните мазнини в лененото семе?

– омега-3 – 55-60%;

– омега-6 – 5%;

– омега-9 – 10%;

– наситени мазнини – около 10%.

Ленените семена са толкова малки, а са пълни с протеини, витамини и минерали. В тях има доста лигнани – съединения с антиоксидантна активност. Според информация на Eatingwell, в лененото семе има 800 пъти повече лигнани в сравнение с храни като боб, зърнени храни, плодове, зеленчуци и други.

Коментар с Facebook

loading...

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *