Фирмите, обслужващи линиите по общинската мрежа на Кюстендил, са внесли искане за увеличаване цената на билетите, информираха от Общинска администрация. Експертна комисия обаче ще вземе решение дали поисканото поскъпване средно с 20% е основателно, както и в какъв размер да е за всяка линия.
И трите превозвача са с договори с общината, сключени през май тази година. Много скоро след това са поискали повишаване цената на билетите заради скъпите горива. В договорите има процедура за увеличаване цената на билетите с доказване на ръст в цената на горивата. Ясно е, че има ръст в цената на горивата, така че би трябвало да има и ръст в цените на билетите, коментираха от общинската управа.
Същевременно общината обяви нова обществена поръчка, която е публикувана вече и официално, за договор с превозвач за обслужване на част от курсовете по направлението Кюстендил-София и обратно след избухналия скандал с „Юнион Ивкони”. Сега поръчката е разделена на три обособени позиции, според предложението на групата съветници от гражданската квота на Партия „Зелените”.
Както „Струма” писа, избраниците излязоха с вариант по транспортната криза, мотивирайки се, че разделянето на поръчката на три позиции ще ограничи монопола на автобусния транспорт до столицата, като се създадат предпоставки превозът да се осъществява от няколко превозвача.
Първата позиция автобуси от Кюстендил: в 05:30 ч.; 08:30 ч.; 12:15 ч., и от София: 08:45 ч., 11:45 ч.; 15:45 ч. Втората: 06:15 ч. и 13:40 ч. от Кюстендил и 09:30 ч. и 17:15 ч. с тръгване от София. И третата включва: автобус в 07:45 ч. и 15:00 ч. от Кюстендил и в 11:00 ч. и 18:45 ч. от София. За всяка от трите позиции е заложена сума до 30 000 лв. без ДДС. Маршрутът, по който пътуват, е Кюстендил – София – Кюстендил, спирки по маршрута: автогара Кюстендил, Стамбол капия, Ябълково, Коняво, Цървеняно, Драгомирово, Извор, Радомир – Младежки дом, Перник – Метал, София – автогара „Запад“. Изчислено е, че пътуването е 3 часа, а разстоянието е 164 км. Изискванията за брой автобуси на линия – един с клас ІІ, ІІІ и В, при наличие на багажно отделение с достатъчна вместимост и с достъп отвън, както и един резервен автобус.
Според обществената поръчка дневният пробег по маршрутно разписание за всяка позиция е 328 км, месечен пробег 9840 км и годишен пробег – 119 720 км. Предвидени са 730 курса на година. Общината е обявила и изисквания за качество. Това са осигуряване комфорт на пътниците, тиха музика, обявяване на видно място на разписанията; оповестяване на спирките или друга информация, спазване на нормативните санитарно-хигиенни изисквания, отопление и вентилация на салона за пътници съобразно сезона. Поддържане на екологичните и технически качества на автобуса за целия срок на договора. При възникване на технически или друг проблем своевременно осигуряване на резервно превозно средство за извършване на транспортната услуга. Крайният срок за подаване на оферти по различните позиции е 26 септември.
От 18 август договорът с дупнишкия превозвач „Юнион Ивкони“ бе прекратен заради констатирани нарушения. Сега до и от столицата се изпълняват само 7 от общо 20 курса дневно. Първият автобус е едва в 10 ч. Те продължават да се изпълняват от „Юнион Ивкони”, обаче от квотата на Софийска община със същите автобуси, заради които беше отстранен от община Кюстендил. Цената на билета е 9 лева, а при купуване на двупосочен билет пътниците плащат 15.30 лева.
ГЕРГАНА ИВАНОВА