Част от градския транспорт на Благоевград от вчера е с нови разписания, като курсовете по основните линии № 1, 2 и 3 са разредени. На спирките от вчера са залепени новите разписания.
Както вестник „Струма” вече писа, в неделя преди обяд на Фейсбук страницата на с. Рилци се появи следното съобщение: „От понеделник автобусите за Благоевград, които тръгват от Рилци на кръгъл час, ще бъдат спрени и транспортът ще бъде, както е в събота и неделя. Причината е скъпото гориво“, гласеше публикуваното.
Потърсен за коментар, управителят на една от двете фирми, обслужващи градския транспорт, Марио Богданов уточни, че най-вероятно ще се стигне до редуциране, но все още не е взето решение, тъй като не е съгласувано с общината.
„Не можахме да се срещнем с кмета, дано това да се случи в понеделник, за да видим какво ще правим, но аз просто не виждам какъв полезен ход имаме изобщо. Държавата, общината трябва да обърнат внимание, не може да се правят, че не съществуваме”, каза М. Богданов и определи евентуалното редуциране на автобусите като един вид спасителна операция в създалата се ситуация.
Оказа се, че без да се проведе среща с кмета, автобусите са с нови разписания.
„Искахме да се срещнем с кмета още в четвъртък, но го нямаше. Не успя да ни приеме и в петък. Очакванията ни за разговор не се осъществиха и днес /б.р. понеделник/“, каза управителят на другата фирма от градския транспорт….. и допълни, че действително от 8.08. автобусите са с нови разписания и че те са разлепени по спирките.
За линия № 1, която е и единственият обществен транспорт от съседните села Бело поле и Рилци, са спрени рейсовете, кото тръгват от базата в 6:30, 8:30, 9:30, 11:30, 14:30, 15:30, 16:30, 18:30. С промяната отпада и курсът в 7 часа сутринта, който е сред най- използваните и често още на първата спирка в Бело поле се препълва с пътници, затова и притесненията на мнозина са как хората ще се придвижват до работа, а след малко повече от месец това е проблем и за децата как да стигат до училище.
Размествания в графика има и по линията, поемаща пътникопотока през жк „Еленово“, центъра и квартал „Струмско“. Досега в зависимост от часовия интервал автобусите бяха през 5, 7 и 10 минути, а от вчера паузата е по-голяма и е средно по 20 минути.
Вчера малко преди 15 часа на спирката при Джамията възрастна жена чакаше автобус за с. Покровник по линия № 3. Тя сподели, че е дошла преди час, но с новото разписание вече няма превоз в 14 часа. Има в 12 и следващият е чак в 15 часа.
„Видях, че от днес има ново разписание. Мисля, че ще има объркване първите няколко дни и после ще свикнем. Наясно съм, че новите графици са заради скъпото гориво, затова приемам решението. И аз да бях, щях да постъпя така, още повече че често до Покровник се возя сама или най-много да има 2-3-ма човека. Единственото, което бих искала да помоля, ако може, в почивните дни да се пускат по-големи автобуси, защото тогава пътуват повече хора“, каза жената, която бе и единственият пътник в автобуса.
От отсрещната страна на улицата, при другата спирка, също имаше хора, които не знаеха за новите разписания и споделиха, че ще чакат колкото трябва.
Попитан дали има вероятност заради скъпия метан градският транспорт да преустанови дейност, представител на фирмата, с когото репортер на вестник „Струма“ се срещна на базата, заяви, че ще направят всичко възможно да не спират работа, но че не могат да се справят сами и се надяват на помощ от държавата и общината. Те посочиха, че в София например кметът Йорданка Фандъкова е издействала държавно финансиране и подпомагане в размер на 50 млн. лв. и така е решен проблемът с градския транспорт.
„Реално погледнато, при сегашната цена от 6 лв. за килограм метан няма смисъл автобусите за излизат от базата. Горивото за един курс излиза към 60 лв., отделно е възнаграждението на шофьора и контрольора. Или без да слагаме амортизацията, курсът започва с минус от най-малко 80 лв. Да не говорим, че със затварянето на Покровнишкия мост и заобикалянето през Метро маршрутът до Покровник се удължава със 7 километра. Това също е за наша сметка и никой не ни компенсира”, коментира превозвачът и допълни, че за някои от линиите, като например № 5 за квартал „Грамада“, № 10 за „Орлова чука“ автобусите не се редуцират, тъй като курсовете са максимално разредени и нова промяна би означавало затваряне на линиите.
Коментирайки цената на метана, служителята извади телефона си, на който има приложение, следящо за колко се продава този вид гориво в отделните градове и страни. За Благоевград посочената цена вчера бе 5.54 лв., в София – 4.40-4.50 лв. На фона на това показаната в Гърция цена на метана започваше от 0.99 евро, а в Германия бе средно към 1.24 евро.
Каква е причината в най-бедната държава – България, цената на метана да е 2-3 пъти по-висока, а в Благоевград да е по-скъпа дори от София… остава въпрос без отговор. Явно причината е липсата на контрол от институциите, които трябва да защитават правата на гражданите.
С въпрос знаят ли в общината за новите разписания и ще може ли да се помогне на превозвачите, от екипа на кмета заявиха, че най-вероятно среща с превозвачите ще има в сряда, след което ще коментират ситуацията.
СТАНИСЛАВА ДАЛЕВА
Увеличиха билетчето на 1,20 лв. и пак ламтят за пари. Не ви ли е срам бе? Нека Общината организира Градския транспорт, както е в почти всички градове в България. Тия частници са алчни и само цоцат от граждани и от Община (пак граждани).
Увеличиха билетчето на 1,20 лв. и пак ламтят за пари. Не ви ли е срам бе? Нека Общината организира Градския транспорт, както е в почти всички градове в България. Тия частници са алчни и само цоцат от граждани и от Община (пак граждани).
Увеличиха билетчето на 1,20 лв. и пак ламтят за пари. Не ви ли е срам бе? Нека Общината организира Градския транспорт, както е в почти всички градове в България. Тия частници са алчни и само цоцат от граждани и от Община (пак граждани).
Смешен плач на странен бизнес в България. Когато печели бизнесмените, сами са постигнали печалбите си. Започнат ли проблемите, държавата да финансира. Че това да не е държавно предприетие, като също трябва да е на печалба, та в краен случай да бъде дотирано.