Топ 5 на най-здравословните ядки, които трябва да ядете всеки ден

Ядките осигуряват много ползи за здравето, ако се консумират често. Те съдържат много хранителни вещества и здравословни мазнини, които влияят положително на цялостното здраве.

Днес ви представяме 5-те най-здравословни ядки, които трябва да ядем често:

Макадамия

Ядките макадамия са богати на полезни мононенаситени мазнини и са отличен източник на флавоноиди и други фитонутриенти, които помогнат за поддържане на здравето на сърцето и намаляване на възпалението. Освен това са добър източник на основни хранителни вещества, тъй като съдържат желязо, ниацин, магнезий, фибри, манган, селен и калий.

Проучване, публикувано в „Journal of Nutrition“, показва, че хората, които ядат повече от 40 грама макадамия на ден, имат по-ниски нива на общ и вреден LDL-холестерол в сравнение с тези, които не ги консумират, съобщава US News.

Шамфъстък

Шамфъстъкът е добър източник на протеини, фибри и здравословни мазнини. Той също така съдържа антиоксиданти, както и няколко отлични хранителни вещества, включително фибри, мед, тиамин, витамин В6 и фосфор. Наситеният вкус на шамфъстъка го прави отлична добавка към ястията

Орехи

Орехите са единствените ядки, които осигуряват  омега-3 мастна киселина, линоленова киселина, с 2,5 грама на порция. Те съдържат няколко важни хранителни вещества, включително манган, мед и магнезий.

Други изследвания върху ползите за здравето от орехите показват, че те могат да предпазят от сърдечни заболявания, диабет тип 2, деменция, оксидативен стрес и възпаление.

Бадеми

Вероятно една от любимите храни в този списък са бадемите. Те са богат източник на протеини, фибри и съдържат витамин Е. Други хранителни вещества, които включват са магнезий, манган, витамин В2, фосфор и мед.

Много проучвания показват, че бадемите подобрят здравето на сърцето, производителността на упражненията, здравето на кожата, здравето на червата, диабета и др. Някои скорошни изследвания показват, че бадемите имат положителен ефект върху тялото, ако се консумират след тренировка, тъй като намаляват чувството на умора.

Що се отнася до здравето на кожата, едно проучване установи, че ежедневната консумация на бадеми намалява появата на бръчки и пигментация на кожата при жени, които са били в постменопауза по време на тестването.

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *