СЛОВЕСНИ СХВАТКИ МЕЖДУ БИВШИЯ И НОВИЯ КМЕТ В ПЕТРИЧ! Вельо Илиев: Колко струват на общинската хазна освободените 60 служители? Д. Бръчков: Не знам някой да се е родил да работи в администрацията

След повече от 2 часа дебати, състоящи се от словесни схватки между съветника, бивш кмет, Вельо Илиев и служители от екипа на кмета Димитър Бръчков, ОбС – Петрич вчера прие бюджета на общината за 2016 година. 22-ма гласуваха „за”, 5-има съветници се обявиха „против”. Размерът на бюджета за тази година е 28 602 839 лв. Едно от решенията, които взеха съветниците, е фирми със задължения към общинския бюджет да не получават правото да изпълняват обществени поръчки.

С 900 000 лева минус тръгва новият бюджет на общината. Тази сума от местните приходи е необходима според кмета Димитър Бръчков за издължаването на общината за извършени разходи по спрени проекти или некачествено извършени проекти по времето на предишното управление по канализацията на селата Михнево и Габрене.

По предложение на бюджетната комисия приходната част на бюджета бе завишена със 71 748 лева: 22 000 лв. от завишаването на събираемостта на данъци от превозни средства; 21 748 лева от завишаването на приходите от наеми и 30 000 лв. от завишаването на приходите от такси за пазари, търговски места и панаири. ОбС задължи кмета Д. Бръчков да събере недоборите, натрупани до края на 2015 г., които според депутата Димитър Танев, присъствал вчера на събранието, са над 7 милиона лева. На всеки 3 месеца кметът на общината е задължен да се отчита за събраните недобори, а Общинската администрация да информира ОбС за изпълнението на приходната част от бюджета.

Зам. кметът по финансовата дейност адвокат Илко Стоянов съобщи, че от новия бюджет трябва да се възстановят`125 000 лева разходи за спрения проект за пречиствателна станция на отпадни води на Петрич. 60 000 лева от тази сума са изплатени заплати на екипа на проекта: Илияна Мазнокова, Антоанета Петрова, Елена Йовова, Иван Андонов и служителя на ВиК Цеков. Други 50 000 лева са изплатени за консултантски и външни услуги, както и канцеларски материали. В момента тече процедурата по окончателното прекратяване на процедурата за пречиствателната станция, каза Илко Стоянов.

Бившият кмет и настоящ съветник Вельо Илиев поиска от кмета Д. Бръчков обяснения за уволнените служители на Общинска администрация. Досега са освободени над 60 служители с дълъг стаж – майки, държавни служители, хора пред пенсия, хора без политически възгледи. Само 2-ма са уволнени дисциплинарно, другите са освободени по взаимно съгласие и са получили по 4-6000 лева обезщетение. „Колко пари е изразходвала общината за тези обезщетения”, попита Вельо Илиев.

„На следващата сесия ще ви кажа тази сума, уволнен дисциплинарно е само един, относно освободените служители ще кажа: Не знам някой да се е родил, за да живее и работи в администрацията, решението за освобождението на всеки конкретен служител е на ръководителите на сектори”, каза Бръчков.

Елка Стоянова, собственичка на земеделска аптека на територията на гробищния парк, взе думата от името на наемателите на временни обекти, сред които има и каменоделци на паметници: „Нито един от нас не е против изграждането на Дом на покойника, но преместването на нашите обекти ще ни струва пари. Защо преди да приемете новия идеен проект не ни попитахте, трябваше добре да обмислите идейния си проект, защото нашите инвестиции не са евтини. Ще се борим и ще стигнем, ако трябва и до Брюксел. Нищо незаконно не сме си позволили, вие трябва да се съобразите с жителите на квартала, които не искат да слушат плач и опявания под прозорците си, ако там бъде построен Дом на покойника”, каза Елка Стоянова.

Кметът Д. Бръчков отговори: „Вярно е, че трябва да се грижим за хората в общината. 2 пъти през 2000 и 2004 г. има одобрени проекти от ОбС за изграждането на Дом на покойника и паркинг, но това не се  е случило с различни безумни оправдания. Бившият стопански директор Лъчезар Кобуров ви е разказвал приказки, че това е буферната зона на гробищата  и там няма право да се строи. Повечето от вашите договори за наем на поставяемите обекти са изтекли през февруари 2014 г. Те са направени върху паркинг.

И сега се извършват погребения в гробищата и не разбирам емоционалното изказване на госпожа Стоянова за плача и опяванията. На всичките 9 фирми, чиито обекти ще бъдат преместени, предлагаме преотреден терен в гробищния парк, където могат да си наемат обекти след минаване на процедура през ОбС и да сключат дългосрочни договори, а не както досега – година за година. Защо толкова време не са ви обяснени нормално нещата”, заключи Д. Бръчков.

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *