СТЕНАТА НА ПЛАЧА! Двойки на матурата по математика отрязаха пътя на музиканти и художници към НХГ

Многото двойки и като цяло слабите резултати на националното външно оценяване по математика в 7 клас се дължат на недостъчното часове за затвърждаване на изучаваното и скоростното препускане из учебния материал, анализираха благоевградки учители. По думите им часовете за упражнение били крайно недостатъчни и така учениците в 7 клас не можели пълноценно да усвоят материала.

Припомняме, че на НВО-то по математика двойките са 657, при явили се 2557 на изпита в Пиринско. Според педагози седмокласниците изпитвали еднакви затруднения както по алгебра, така и по геометрия, като не били изключения и случаите, в които кандидат-гимназистите даже не прочитали и цялото условия на задачите, преди да пристъпят към нейното решаване.

По отношение на 20-те задачи от 1-ви модул, 16 от които с избираем от 4 възможни отговора, учители определиха тестовата форма за провеждане на изпита по математика като абсурдна и признаха, че тестът не е удачен начин на изпитване, а седмокласниците масово налучквали верните отговори.

Без да се ангажират дали става въпрос за ученици със СОП, специалисти разкриха, че има седмокласници, които са предали изпитните работи, без да решат нито една задача, и допълниха, че подобни ученици най-вероятно са с по две двойки – и по математика, и по БЕЛ.

На фона на 277-те двойки на изпита по български език и литература миналата година сега слабите оценки в Пиринско са 252. Според учители много от седмокласниците продължават да изпитват сериозни затруднения при четенето с разбиране и извличането на конретна информация от текста. „Истината е, че децата просто не са научени да мислят и не изпитват потребност да четат, дори в часовете, когато трябва да работим върху даден текст, те изпадат в ужас и започват да питат: „Г-жо, това всичкото ли трябва да го прочетем, та то е много – цяла страница“, разказа учителка по български език и литература с 34-годишен стаж.

Образователни специалисти прогнозираха и че със свалянето на материала в по-долни класове и все по-голямата сложност на изучаването резултатите на седмоклсниците не само в регионален, а в национален мащаб ще са все по-катастрофални.

В продължение на два дни – 6 и 7 юни, седмокласниците от областта могат да се запознаят с изпитните си работи, които се намират в сградата на МУЦТПО – Благоевград.

Една от първите, дошли вчера, бе ученичката от 11-о ОУ Велислава Латинова, която заедно с майка си разгледа предоставените им материли. „Имам 5.446 по БЕЛ и 4.536 по математика. Смятам, че по български език и литература се справих добре, преразказът не ме затрудни, но математиката бе доста по-трудна”, разказа седмокласничката, а майка й допълни, че математиката не е от силните предмети на дъщеря й. Кандидат-гимназистката сподели, че ходи на частни уроци по двата предмета от началото на годината и балът й – почти 32, ще й стигне за паралелката по английски с немски на ЕГ.

Многото двойки без съмнение ще доведат до трудности при реализирането на план-приема, в това са убедени учители и директори. Пред този проблем вече няколко години са изправени паралелките с профил изкуства – рисуване и музика, на Националната хуманитарна гимназия. Оказва се, че талантливи деца не могат да продължат творческото си развитие, въпреки че са се справили много добре на изпита за проверка на способностите по изобразително изкуство или музика.

„Досега течеше прослушването, има невероятни деца, с изключителен усет, правилно интониране и вокални възможности. Те обаче няма да учат при нас, тъй като имат двойки по математика”, разказа музикален педагог от НХГ и призна, че се разплакала, след като чула изпълнения на кандидат-гимназисти.

„Защо е нужно да държат изпит по математика за профил изкуства. Има деца, особено от ромски произход, които са много музикални, но математиката не им се отдава. Така се спира тяхното развитие“, заявиха преподаватели

Директорът на НХГ М. Митов сподели, че миналата година е получил уверение от министъра на образованието, че начинът за прием в училища с профил изкуства ще бъде променен. Междувременно обаче Т. Танев бе заменен на поста от М. Кунева и проблемът с даровитите деца, които не могат да учат любимите си русуване или музика заради задачи по математика, отново е на дневен ред. Като пример в тази насока М. Митов даде музикалното училище в Широка лъка /на подчинение на Министерството на културата, не на МОН/, където седмокласници кандидатстват единствено с изпит за проверка на способностите. 

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *