Топ теми

С 41 точки на писмения изпит кандидатката за 10 директорски поста В. Влахова победи 36 опоненти, но не се класира, предлага: МОН да включи изискване „партийна принадлежност”

„Не съм разочарована. Знам, че изпитната комисия бе предубедена към мен. Явяването ми на конкурсите за директор на 10 училища бе един социален експеримент. Понатрупах опит и увереност. С нетърпение чакам Министерството на образованието и науката да обяви някой конкурс за място в Регионалния инспекторат по образованието в Благоевград. Веднага ще се кандидатирам“, коментира вчера неуспялата кандидат-директорка Вера Влахова. Както „Струма“ писа, педагожката постави своеобразен рекорд, като се яви на конкурсите за шефски пост в общо 10 училища в Пиринско, но не успя да спечели нито един. Любопитното е, че учителката по английски език се е представила изключително добре на писмения изпит, където при максимални 50 е изкарала 41 точки. С по-добър резултатат от нейния са единствено 3-ма кандидати – новата директорка на І ОУ – Гоце Делчев Людмила Дерменджиева с 45 т. , конкурентката й за поста Анета Марянска с 42 т. и новият школски шеф на ОУ в с. Блатска Петър Стоянов с 42 т. С 41 точки е и Величка Балабанова, всички останали 36 кандидати, включително и новоизбраните, са с по-нисък резултат от този на Вера Влахова. Така например спечелилият конкурса за поста в СОИУЧЕ учител по рисуване Светлин Абаджиев има 30 точки от теста, новият ръководител на СОУ – Симитли Таня Янкова е с 32 т., на ОУ в Кавракирово Розалина Ружина – 33, на СОУ – Сатовча Джеват Дунчев – 34.

Въпреки отличната си подготовка В. Влахова не успя да се пребори за нито един от ръководните постове, тъй като явно според изпитната комисия не се е представила добре на устния изпит.

Самите интервюта са проведени от 5-членна комисия /3 -ма експерти на МОН, един от РИО – Благоевград и един представител на съответната община/, като в рамките на десетина минути 5-имата експерти са задавали по един въпрос на всеки кандидат. Съответно максималният брой точки от интервюто е 100 /по 20 на въпрос/, но самата В. Влахова призна, че все още не е получила своите резултати от устния изпит.

„За мен единствено обективен е писменият изпит. Там ги е страх да манипулират резултатите, защото при една проверка всичко ще излезе наяве. Аз лично, като влязох на интервютата в понеделник /б. р. когато на интервю бяха кандидатите за 3-те благоевградски училища ПМГ, СОИУЧЕ, БПГ и ОУ в с. Блатска/ попитах комисията как за 10 минути ще прецени и оцени професионалните ми качества. Предложих им в изискванията за заемане на длъжността директор да включат и партийна принадлежност. Така хората ще знаят предварително и на конкурсите ще се явяват не обикновени учители като мен, а кандидати от правилната партия“, разказа В. Влахова, убедена в предрешеността на проведените конкурси.

С цел по-голяма прозрачност и обективност тя предложила кандидатите за съответното училище да влизат не един по един, каквато е практиката, а всички да присътват в залата, за да чуят отговорите на колегите си. “Нямам нищо против, нека човекът да е от някоя партия, това си е личен избор, но да чуят и другите какви въпроси му задава комисията, как отговаря самият той. Тогава, като се убедя в знанията му, ще отида и ще му стисна ръката”, аргументира се Влахова пред репортер на „Струма“ и допълни, че комисията отхвърлила предложението й с мотив, че то щяло да наруши равнопоставеността на кандидатите.

А иначе други, явили се на изпита, определиха някои от въпросите като странни и смущаващи. Педагозите все още се чудят дали от незнание, или пък за да ги провокира, образователен експерт от комисията питал кандидатите за директори на Професионална гимназия за организацията на целодневната форма на обучение. „Наистина доста се притеснихме от този въпрос. Все пак ние не кандидатстваме за директор на основно или средно общообразователно училище, а за професионална гимназия, където, както всички знаят, няма целодневно обучение, и ние отговорихме точно това”, разказаха препотилите се кандидати и определиха като култови зададените им въпроси от рода на „Кой утвърждава приема на общинските и съответно на държавните училища?”.

Самата Вера Влахова сподели, че с колеги коментирали предварително в коридорите на министерството фаворитите за директорските постове, а впоследствие, по думите й, прогнозите се потвърдили.

„Най-много се ядосах на случая с новата директорка на училището в Кавракирово Розалина Ружина. Интервюто беше в петък, а в събота в местен петрички сайт излезе информация, че тя е спечелила конкурса, а официалните резултати бяха обявени в понеделник. Значи едни черпят, че са станали директори, а други учат, потят се по изпити и още не знаят колко точки са изкарали на интервюто”, заключи В. Влахова, която призна, че се подготвяла за изпита дълго време и дори и сега, след конкурса, продължава да чете закони, наредби и нормативни документи.

 Разсъждавайки в тази посока, тя анализира, че новата директорка на ОУ в Кавракирово е спечелила конкурса с окончателен резултат от 91 точки, от които 33 на писмения изпит. „Значи Ружина има на интервюто 58 точки. Аз съм с 41 точки на теста, колко ли трябва да са ме орязали на устния изпит, за да съм под нейния резултат”, чудеше се неуспялата школска шефка. И тъй като е убедена, че изборът на Р. Ружина е бил предварително ясен, В. Влахова е изпратила имейл до началника на инспектората Ивайло Златанов с въпрос как е изтекла информация за конкурса и откъде Р. Ружина е била сигурна предварително, че е спечелила поста. По този повод Ив. Златанов бе категоричен, че РИО – Благоевград няма отношение към състоялите се конкурси, които се проведоха в София. По указание на МОН инспекторатът единствено качва на страницата си информация за спечелите конкурсите, и то след като пристигнат изпитните протоколи.

Образователни специалисти споделиха, че най-вероятно изпреварващата информация за Р. Ружина е изтекла от общината в Петрич, която също е имала свой представител на устния изпит. 

loading...


Коментар с Facebook

Подобни новини

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *